Veel problemen sins Wifi extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankbrinky

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
135
Hallo allemaal,

Ik heb sinds dat ik de Edimax extender heb geïnstalleerd (volgens het boekje)
Veel problemen met internet. zoals als op de Laptop, Telefoon als op de Playstation 3.
Het heeft iets met het IP adres te maken. want kreeg al verschillende keren een melding over het IP adres.

Het zit als volgt ik heb een Router >> Cisco EPC3925.
Dan heb ik een wifi- Extender van Edimax type ES7438RPn

Op die extender heb ik een laptop, telefoon en een Playstation 3 aangesloten, (via wifi)
Maar op de ps3 wordt vaak ineens de verbinding verbroken, (heel vervelend want ik game online)
op de telefoon kan ik vaak geen verbinding maken, (maar bijvoorbeeld een kwartiertje later wel ineens)
En op de laptop precies het zelfde, dat ik opeens geen verbinding heb met de extender.

Hier wat afbeeldingen van meldingen op de laptop en telefoon.
Probleem stap 1.jpgProbleem stap 2.jpgProbleem stap 3.jpgIP niet verkrijgen.pngIP Ophalen.pngScreenshot_2013-09-10-11-05-52.jpg

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

Wat ik zelf al verschillende keren heb gedaan, is:
Router gereset,
Extender gereset.
Zowel met de Laptop als playstation 3 als telefoon opnieuw verbinding gemaakt.

Met vriendelijke Groet,
Frank
 
Laatst bewerkt:
Power saving staat aan of uit?

Overigens kun je met 192.168.100.1 op die Cisco komen, weet niet of die wifi ervan een redelijk bereik heeft, heb dezelfde maar de radio uitgezet (na 3mtr. was het signaal weg) en hem op bridge staan, was niet mee te werken, een Belkin hangt er nu achter voor de lan de wifi.
 
Waar kan ik zien of de power saving aan of uit staat.. snap voor de rest niet echt wat je bedoeld
 
Kijk in de manual van dat ding waar je moet zijn en wat snap je niet? ip adres is van de setupinterface van die Cisco.
En wat is het bereik van die Cisco zonder extender, als die laag is en die extender zit er verder vanaf......
 
@langepier Sorry voor mijn late reactie.. ik snapte dit gedeelde niet (heb dezelfde maar de radio uitgezet (na 3mtr. was het signaal weg) en hem op bridge staan, was niet mee te werken,)
ik heb ff rond zitten speuren op de setup van die cisco, maar je moet begrijpen dat ik niet veel van snap, (daarom vraag ik het hier ook).
En wat is nu precies dan de oplossing?? (zover die er is natuurlijk.;)
Waar kan ik vinden wat het bereik is van die Cisco ??

PS: Het huis van ons is nogal een oud huis. en ik heb het idee dat de wifi stralingen, niet goed door deze muren en plafonds komen.
Want ik zit met mijn slaapkamer misschien Hemelsbreed 3 Meter van het kastje af, maar op mijn telefoon geeft hij dan maar 1 streepje aan.
Dus de extender zat ook op die plek met maar 1 streepje.
Ik heb nu een testje gedaan en heb in de overloop de extender gehangen, Waar ik over het algemeen 2 streepjes tot vol wifi bereik heb. in de hoop dat ik nu op mijn slaapkamer fatsoenlijke wifi hebt. Jammer is, dat ik daar geen stopcontact heb :confused: dus moet het maar ff met een verlengsnoer :O laat het nog wel weten.
 
Laatst bewerkt:
Bedoelde daarmee dat die Cisco vrijwel geen wifi bereik had en die daarin heb uitgezet (radio uit) en tevens de router functie, dan noemen ze dat "bridge mode", oftwel dat ding is nu alleen een modem en de router die ik erachter heb gezet verzorgd nu het lan en wifi gebeuren.

Vermoeden was dat ook die Cisco die in bezit hebt ook een slecht wifi bereik heeft en daardoor dat die extender geen contact ermee kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan