veld kleuren op basis van inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
218
Beste allemaal,

Ik heb onderstaande query en wil graag in kolom "LCP" de achtergrond een kleur geven als er iets in staat. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Code:
SELECT [Check invoice].[Shipment date], [Check invoice].Coatlijn, Sum([Check invoice].[lengte rol]) AS [Totale lengte], Sum([Check invoice].[netto m2]) AS [Totaal m2], [Check invoice].Invoice, [Check invoice].Lotnummer, [Check invoice].Specificatie, [Check invoice].[S/P], Count([Check invoice].Lotnummer) AS [Aantal colli], [Check invoice].Produktbreedte, [Check invoice].[PO PLC], [Check invoice].[Short spec], [Check invoice].[Adhesive breedte], [Check invoice].[TAC breedte], [Check invoice].[AV TAC], [Check invoice].[AV adhesive], [Check invoice].[Prijs (€/m2)], [Check invoice].LCP
FROM [Check invoice]
GROUP BY [Check invoice].[Shipment date], [Check invoice].Coatlijn, [Check invoice].Invoice, [Check invoice].Lotnummer, [Check invoice].Specificatie, [Check invoice].[S/P], [Check invoice].Produktbreedte, [Check invoice].[PO PLC], [Check invoice].[Short spec], [Check invoice].[Adhesive breedte], [Check invoice].[TAC breedte], [Check invoice].[AV TAC], [Check invoice].[AV adhesive], [Check invoice].[Prijs (€/m2)], [Check invoice].LCP;

groet, Patric
 
In een query zelf (volgens mij) niet. Als je de query gebruikt als formulier / sub-formulier dan kun je met voorwaardelijke opmaak een kleur toewijzen als het veld leeg is.
 
Daar was ik al bang voor, ik exporteer het resultaat van de query in tabelvorm naar Excel voor verdere distributie naar enkele collega's.
 
Ik denk dat hij kleuren zo ie zo niet mee exporteert naar Excel. Ik heb namelijk een zelfde soort functie in een database zitten maar dan als gegevensblad in een formulier. Als ik deze exporteer dan neemt hij de kleuren ook niet mee.
 
Klopt, net geprobeerd maar kleur gaat niet mee. Dan ga ik het anders oplossen.

Bedankt!
 
Lijkt mij heel erg logisch dat kleuren (en opmaak in het algemeen) niet mee worden genomen... Data uitwisseling tussen Excel, Word, Access etc. gaat alleen op basis van de gegevens. Je kunt uiteraard een Excel sessie openen en alles vanuit Access aansturen, als de opmaak echt belangrijk is.
 
Lijkt logisch, maar access geeft wel de keus om bij exporteren de formatting te behouden. En dat is dan weer microsoft logica :rolleyes:

test.png

groet, patric
 
Let op het woordje 'most' :). Dat houdt echt wel op bij Getal = Getal, Tekst = Tekst etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan