Veld knippert vóór ivoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkypenky

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
110
Hallo,

Ik probeer al geruime tijd een klein ongemak in mijn database op te lossen:
Indien ik via een subformulier een record wil toevoegen staat een 0 welke in het eerste veld Macrgr staat te (een foreign key) vóór invoer altijd onregelmatig te knipperen.
Screen Shot 09-11-16 at 12.40 PM.JPGVoer ik dan hier ook maar iets in komt hij gelijk met een melding, zie jpg.
Screen Shot 09-11-16 at 12.42 PM.JPGIk kan na een OK alles gewoon verder invullen en alles lijkt gewoon correct te werken.

Aanvullende info kan ik natuurlijk sturen.....

Wie heeft er een suggestie?


Groeten Henny
 
Als je 'aanvullende info' vervangt door 'database' kijkt het wat makkelijker mee. Je gebruikt zo te zien een macro, en daar ben ik sowieso al geen fan van. En dan druk ik mij zachtjes uit...
 
Hallo,

De Macro's die je in de jpg ziet zijn "samengestelde artikelen" en niet de macro's zoals jij bedoelt.
(Deze zitten ook wel verstopt in het programma).

Ik kan echter de database niet voor iedereen ter inzage geven i.v.m. bedrijfsinformatie.

Als je me echt wilt helpen en niet te veel gaat afkraken wil ik je graag een downloadlink sturen.

Groeten Henny
 
Afkraken? Ik? :). Ik kijk kritisch naar databases, dat wel, maar afkraken is nooit het uitgangspunt. Mijn opmerkingen zijn altijd bedoeld om een betere database over te houden. Maar niet iedereen kan daar even goed tegen... Als je dat in het achterhoofd houdt, wil ik er best naar kijken.
 
Ik ben zo vrij geweest je mijn database te sturen, ben benieuwd naar je opmerkingen.
Ik ga uit van je beste bedoelingen,

Via de knoppen "Onderhoud" en "Macro's" kom je in het probleemformulier

Henny
 
Laatst bewerkt:
Helemaal :). Email adres mag je weghalen...
Db is opgehaald; om welk formulier gaat het?
 
Op het hoofdformulier kies je de knop "Onderhoud" en daarna "Macro's".
Zo kom je in het probleemformulier "Macro samenstellen". Daar zie je het voor mij niet verklaarbare geknipper en na elke invoer de foutmelding.

Toch worden daarna de gegevens wel goed verwerkt.

Henny
 
Ja, en toen ging de laptop kapot :). Nou ja, ging kapot... blijkt dat hij niet zo best meer werkt (niet namelijk) als er een kat over het toetsenbord piest. Bij een laptop pak je dan wél gelijk allerlei (blijkt dan) té kwetsbare onderdelen mee. Dus die werkt nu alleen nog als geurtop. Niet mijn lievelingsgeur overigens.
Gelukkig kon ik de SSD in een oude laptop kwijt, dus sinds gisteren kan ik ook weer bij mijn bestanden.

Ik had al wel naar de db gekeken, maar ik kon op mijn machine het probleem niet echt reproduceren. Wellicht opmeet oude beestje wel, want die is verder een stuk slomer. Maar ik heb er dus een tijdje niet naar kunnen kijken.
 
Ik heb geduld, ben ook benieuwd wat je van het geheel vindt, wellicht heb je suggesties voor verbeteringen, als we met meer gelijkertijd inloggen houdt de snelheid niet over.

Henny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan