veld verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
In mijn query is een ja/nee veld genaamd akkoord.
Ik zou het veld willen verbergen als het veld nee is
Zou dit met behulp van Iif mogelijk zijn?
Bij de criteria of als volgt
Code:
Akkoord1: IIf([Akkoord]=0;[Akkoord].[visible]=Onwaar;[Akkoord].[visible]=Waar)
 
Laatst bewerkt:
Simpel antwoord: volslagen onmogelijk. Hooguit kun je dat op een formulier regelen. Maar dan nog: een 'onzichtbaar' veld neemt nog steeds plaats in op het ontwerp, dus je krijgt dan een gat in de layout. Daar zou ik persoonlijk nog veel minder blij van worden. En wat maakt het uit dat je het veld ziet?
 
Het veld wordt pas zichtbaar als er in een ander form voor het record een akkoord wordt gegeven.
Als het niet mogelijk is dan wordt in het form waar ik het niet zichtbaar wilde hebben het veld niet bewerkbaar.
Bedankt Octafish
 
Als het niet mogelijk is dan wordt in het form waar ik het niet zichtbaar wilde hebben het veld niet bewerkbaar.
Lijkt mij een veel betere oplossing. Dit soort vragen komt vaker voor, maar ik vind het een verkeerde vorm van betutteling. De enige manier om gegevens af te schermen voor onbevoegde ogen (en dat is ook de enige reden dat ik velden wel eens verberg) is om ze op een apart tabblad te zetten. Dát kun je namelijk wél simpel verbergen (zelfs op basis van een selectievakje). Denk dan aan: persoonsgegevens die niet iedereen mag zien, behalve de gebruikers van PZ. Maar om nou een compleet tabblad te maken voor één selectievakje....
 
Dit gaat over het accorderen van een verlof aanvraag of een andere reden voor vrij te krijgen.
Als het akkoord was zou de goedkeuring door de aanvrager te zien zijn.
 
Lijkt mij wel fijn als de aanvrager kan zien dat de aanvraag is goedgekeurd. Of krijgt-ie dat pas te horen als de dag al gepasseerd is? :D
 
Hij/zij vraagt het aan. Iets noodzakelijks als dokter, tandarts, ziek heeft geen goedkeuring nodig. Wel een registratie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan