Veldcode bronvermelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

EGeen

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Berichten
84
Bron.JPG

Goedenavond,

Ik had een vraag over de veldcodes van Office Word 2007. Zoals te zien in de bijlage zit er in de tekst een nummer. De welbekende bronvermelding. Nu had ik hierover eigenlijk twee vragen.

Hoe zorg ik ervoor dat deze bronvermelding/nummer altijd superscript komt te staan? Met de hand superscript maken zal ervoor zorgen dat hij na het vernieuwen van het document weer normaal in de regel staat, dit is niet de bedoeling. Is er een mogelijkheid hem dit standaard te laten doen? Naar mijn idee werkt dit met veldcodes. Echter heb ik deze optie eigenlijk nog nooit gebruikt. Kan dit dan ook in één keer voor een heel document zodat dit niet steeds weer hoeft te worden ingevuld?

De tweede vraag komt bijna overeen met de vorige. De kruisverwijzingen van bijschriftten van figuren etc zet ik nu steeds met de hand naar "alles in kleine letters". Kan dit niet standaard aangevinkt zijn? (voorbeeld: ".....zoals in Figuur 1 te zien is...." vs ".....zoals in figuur 1 te zien is......".

Met vriendelijke groeten,

E.H.J. Giezen
 
Volgens mij moet je dit in een opmaakprofiel zetten en die vervolgens koppelen aan de bronvermelding.

Groeten Marcel
 
Zo zat ik ook te denken. Echter de stijl "bibliografie" die gebruikt wordt, is de bronnenlijst die automatisch wordt aangemaakt op basis van de bronnen in de tekst. Het probleem is dat de bronnen vermeld in de tekst vanuit Word altijd gewoon de stijl "standaard" heeft. En juist de bronnen in de tekst moeten superscript worden. De normale tekst moet natuurlijk gewoon de stijl "standaard" houden(normale geschreven tekst dus).

Het koppelen van de stijl specifiek aan de bronnen in de tekst lukt mij dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, een voorbeeld bestandje zou wel erg help[en in dit geval.

Groeten Marcel
 
Voorbeeldbestand Automatische opmaak

Hierbij een voorbeeldbestand.

Ik heb erin gezet:

- Voorbeeld 1: Hoe het normaal wordt als het document ververst wordt en hoe het normaal dus wordt weergegeven.(gebruik bronstijl IEEE 2006)
- Voorbeeld 2: Hoe ik het graag zou willen zien (gaat puur om het cijfer van de bronvermelding dus)
- Een automatische bibiliografie zodat gezien kan worden of die tekst niet per ongeluk mee veranderd (mooiste is van niet natuurlijk).
- Een begeleidend schrijven.

Hoop dat het doel zo duidelijk is. Als er vragen zijn, stel ze gerust. Ik vind het handig om de functies in zulke programmas wat goed te kennen.

Gr. ErwinBekijk bijlage Helpmij Forum.docx
 
Sorry Erwin,

dit gaat een beetje boven mijn pet.
Misschien heeft iemand anders hier meer ervaring mee.

Groeten Marcel
 
Geen probleem! In ieder geval bedankt voor het meedenken. :thumb:
 
De bibliografie tool gebruikt een aparte stylesheet waarin alle opmaak etc. is gezet. Volgens een paar websites die ik heb gelezen is het behoorlijk ingewikkeld om zelf een stylesheet (want dat wil je; je neemt geen genoegen met de ingebouwde opmaak van de stijlen) te maken. Misschien dat deze pagina je ontmoedigt/aanmoedigt.
 
En, om te laten zien hoe 'makkelijk' het is om zelf een stijl te bouwen, nog maar een blogje :)
 
Tjah, je maakt het me niet te gemakkelijk zie ik wel. De schrijftaal ken ik helaas niet. Hopelijk is het redelijk overzichtelijk/gemakkelijk. Ik zal er eens induiken binnenkort. Wat een moeite voor een andere opmaak. Haha.

In ieder geval bedankt! Het heeft me weer een stap in de goede richting gezet. Als ik nog een hint nodig heb, ziet eenieder hier wel weer een kreet verschijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan