Velden groeperen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

LienVD

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Berichten
35
Hallo,

Ik heb een database met prijzen van verschillende hotels per dag. De prijzen worden vaak aangepast, daarom hebben we een "Analysed Date" (datum van de dag waarop de prijs van toepassing is) en "Extraction Date" (datum van de dag waarop het onderzoek is gebeurd). (Combinatie van de 2 data is het ID)
De tabel is dus ong. zo:

Day of the week --- Analysed Date ---- Extraction Date --- Price Hotel 1 --- Hotel 2 --- etc.
Mon -------------------- 15/05/2010---------- 20/04/2010----------- 100------------------150---------- etc.
Tue --------------------- 16/05/2010-----------20/04/2010 -----------110------------------120----------etc.
Wed -------------------- 17/05/2010 ----------15/04/2010 ---------- 150-----------------135------------etc.

Nu moet ik verschillende gegevens berekenen voor elke dag (per "lijntje" dus) zoals gemiddelde prijs van alle hotels samen, maximum en minimum prijs van die dag, standaardafwijking etc.

Om dit te laten werken, zou ik alle hotels moeten groeperen nee? Gaat dat en hoe doe je zoiets? Of heeft iemand een beter idee?

Alvast hartelijk bedankt,

mvg
 
Jouw opzet werkt niet jofel om te groeperen, omdat je voor elk hotel een eigen veld gebruikt. Groeperen is juist bedoeld om voor groepen gegevens in één veld aparte records (rijen) te maken. Je kunt wel voor elk hotel een eigen query maken, maar dat wil je waarschijnlijk niet. In jouw geval zou ik voor de te groeperen gegevens een aparte tabel maken, waarbij je de hotels als gegeven in een nieuw veld zet (hotelnaam bijvoorbeeld). Op dat nieuwe veld kun je dan vervolgens een groepering instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan