• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Velden Koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drohn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Berichten
1
Ik ben bezig met het maken van een registratie lijst in Excel. Ik heb tabbladen met de personen, die zijn alfabetisch gesorteerd en voor elk letter een nieuw tabblad. Ik heb hyperlinks erin gezet om makkelijk naar elke letter te kunnen. Nu wil ik graag ook een tabblad met de gehele overzicht, omdat ik steeds aanpassingen moet maken in de lijst (rijen invoegen, toevoegen en wijzigingen), wil ik graag weten of ik ze op een manier kan koppelen zodat ik niet alles dubbel hoef te doen.
Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
niet alles dubbel hoef te doen.
Als je niet alles dubbel wilt doen waarom wil je het dan wel dubbel in excel hebben staan?
Het is mij volkomen onduidelijk wat je nu precies wilt maar misschien kun je alles wel uit een tabblad halen.
Een klein xls voorbeeldje verduidelijkt je probleem.
 
is het niet handiger alles in 1 tabblad te zetten?
je hoeft dan ook niet op naam te sorteren als je de formule "=vert.zoeken(CelMetZoekWaarde;KolommenWaarInGezochtMoetWorden;KolomNummerMetResultaatWaarde;Onwaar)" gebruikt, bijvoorbeeld: =vert.zoeken(A1;C:F;4;ONWAAR).
de 4 zou je ook kunnen vervangen door een cel waarin je de waarde typt.
op deze manier wordt het toevoegen van extra namen ook eenvoudiger omdat je dit dan altijd op dezelfde plaats doet.
als je perse de boel er dubbel in wilt hebben, dan kun je ook alles ff op een blad plakken en de boven beschreven zoekfunctie op de verschillende bladen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan