Veldnaam Bijlage vanuit query kopieren naar tabel via vba werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

debruijnster

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
9
Veldnaam Bijlage vanuit query kopieren naar tabel via vba gaat niet goed.

Ik heb een 4tal velden in een formulier die ik wil kopieren naar een nieuwe tabel met de volgende commando :

Dim strsql As String
strsql = "SELECT overdrachtOchtend.bijlage, overdrachtOchtend.systeem, overdrachtOchtend.Tijd, overdrachtOchtend.Incidentenomschrijving INTO Ochtend FROM overdrachtOchtend;"
DoCmd.RunSQL strsql

Helaas geeft hij op het veldnaam overdrachtOchtend.bijlage de volgende error :

Fout 3838 tijdens uitvoering : Velden voor meerdere waarden zijn niet toegestaan in SELECT INTO-instructies.

Indien ik het veld overdrachtOchtend.bijlage verwijder loopt mijn instructie netjes door.

Ik gebruik office 2010

Hopelijk ben ik duidelijk in mijn vraag.
 
De fout geeft perfect aan wat je aan het doen bent, en waarom het fout gaat. Velden met meerdere waarden (weer zo'n ongelooflijk stupide 'uitvinding' van Microsof) zijn geen standaard SQL, en dus niet compatibel met SQL commando's. Mijn advies? Dit veldtype niet gebruiken...
 
Dit zou betekenen dat ik dus geen bijlages kan toevoegen in mijn formulier. Dit zou heel jammer zijn omdat dit een aanvullende functie is binnen office 2010. Is hier echt geen oplossing voor te vinden.
 
Haal je niet twee zaken door elkaar? Je stelt een vraag over een toevoegquery. Wat heeft dat met je formulier te maken?
 
Ik heb een form gebaseerd op een query in de query heb ik een veldnaam gemaakt voor bijlages nieuwe functie vanaf 2007 volgens mij.. In het form heb ik een button gemaakt die de volgende functie uitvoerd :

Dim strsql As String
strsql = "SELECT overdrachtOchtend.bijlage, overdrachtOchtend.systeem, overdrachtOchtend.Tijd, overdrachtOchtend.Incidentenomschrijving INTO Ochtend FROM overdrachtOchtend;"
DoCmd.RunSQL strsql

In principe wil ik gewoon dat de velden worden gekopieerd naar een nieuwe tabel inclusief de eventuele bijlages die zijn toegevoegd in het form.

Hopelijk is het iets duidelijker
 
Nee. Je formulier zal het ongetwijfeld doen, want die is gebaseerd op een selectiequery. Maar een actiequery op deze manier gaat dus niet werken, omdat Microsoft heeft gemeend de algemeen geldende SQL wetten los te laten. Overigens riekt je hele opzet naar een gigantische hoop dataredundantie; waarom zou je alles dubbel willen opslaan? Je hebt de gegevens toch al?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan