Veldnaam Voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Berichten
366
Beste helpmij-ers,

Wij schrijven regelmatig procedures en deze moeten ook wel eens aangepast worden.
Nu komt het regelmatig voor dat iemand een bestaande procedure verkeerd opslaat.
Het komt ook wel eens voor dat iemand iets veranderd in een bestaande procedure wat niet de bedoeling is.

Nu willen wij de juiste persoon er op kunnen aanspreken, zonder kwade bedoelingen, maar ik wil dit nu in de voettekst vastleggen wie de laatste wijzigingen maakt.

We hebben allemaal natuurlijk onze eigen pc en domijnnaam.

Bij nw procedures gebruiken wij de Blanco versie.
Deze moet de naam van de persoon vermelden bij gemaakt door, als hij/zij de procedure opslaat onder de juiste bestandsnaam.
Ook wil ik deze datum vastleggen.

In de volgende kolom moet de naam van de persoon komen die de wijzigingen maakt in het document of de naam van de gene die het document voor het laatst opslaat.
Ook hier wil ik de datum van weten.

Ik heb het al een beetje geprobeerd, maar het lukt nog niet helemaal.

Wie kan mij helpen?
Zie bijlage voor het blanco ducument.
 

Bijlagen

  • BLANCO DOCUMENT versie 0.01.doc
    44 KB · Weergaven: 33
velden

Volgens mij ben je al een heel eind. Bij 'Gemaakt door' moet je kiezen voor het veld AUTHOR. Bij 'Gemaakt op datum' kies je het veld CREATEDATE. Bij de beide andere velden heb je volgens mij al de goede keuze gemaakt, nl. SAVEDATE en LASTSAVEDBY.
Het nadeel van het plaatsen van deze gegevens in een voettekst is dat de gegevens niet automatisch worden bijgewerkt en ook als je op F9 druk, gebeurt dat niet. Als je echter in de voettekst op het veld gaat staan en op F9 drukt, wordt de zaak wel bijgewerkt.
Ook als je even een afdrukvoorbeeld oproept en weer sluit, worden de velden in de voettekst wel bijgewerkt.
Ik hoop dat ik je verder heb geholpen.

;)
 
Bedankt, toch nog iemand die er iets van af weet.
Ik heb alleen het document gemaakt, en als blanco opgeslagen.
Bij eigenschappen wel mijn naam weg gehaald.
Gaat dit dan goed?
Maandag ben ik weer aan t werk, dus ga ik het zeker uitproberen.

Als iemand nog een optie heeft hoor ik het graag.

Groetjes,
Mirjam

Volgens mij ben je al een heel eind. Bij 'Gemaakt door' moet je kiezen voor het veld AUTHOR. Bij 'Gemaakt op datum' kies je het veld CREATEDATE. Bij de beide andere velden heb je volgens mij al de goede keuze gemaakt, nl. SAVEDATE en LASTSAVEDBY.
Het nadeel van het plaatsen van deze gegevens in een voettekst is dat de gegevens niet automatisch worden bijgewerkt en ook als je op F9 druk, gebeurt dat niet. Als je echter in de voettekst op het veld gaat staan en op F9 drukt, wordt de zaak wel bijgewerkt.
Ook als je even een afdrukvoorbeeld oproept en weer sluit, worden de velden in de voettekst wel bijgewerkt.
Ik hoop dat ik je verder heb geholpen.

;)
 
Daarvoor heeft Word de ingebouwde faciliteit Versies.

Code:
Private Sub Document_Open()
  ActiveDocument.Versions.AutoVersion = wdAutoVersionOnClose
End Sub
 
Zo technisch ben ik nog niet.
Waar moet ik dit invullen ??

Groetjes,
Mirjam

Daarvoor heeft Word de ingebouwde faciliteit Versies.

Code:
Private Sub Document_Open()
  ActiveDocument.Versions.AutoVersion = wdAutoVersionOnClose
End Sub
 
Alt-F11
In het linker hulpscherm zie je Thisdocument staan.
Dubbelklik daarop.
Plak daarna mijn suggestie in het rechterdeelvenster.
Ga met Alt-F11 weer terug naar het Wordvenster. Sla het document op.
Daarna zal automatisch worden bijgehouden wie wanneer hoelang aan het document werkt.
 
Helaas, het lukt niet.
Krijg een foutmelding als ik het document opnieuw open.
 
Je krijgt een melding of macro's moeten worden ingeschakeld.

Als je het zonder macro's wil doen:

open het Wordbestand waarvan je de bewerkingen wil bijhouden.
Menubalk/Bestand/versies/'versie automatisch opslaan bij sluiten' aanvinken.
Sla het bestand op.
Daarna kun je alle versies van het bestand raadplegen als het geopend is door te kijken bij
Menubalk/Bestand/versies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan