Verbinding Ziggomodem en Sitecom access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurits1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2013
Berichten
4
Ik heb op mijn slaapkamer een Xbox 360 staan (eerste versie) waar nog geen wifi-ontvanger in verwerkt zit. Nu dacht ik, als ik nu een access point om mijn slaapkamer zet die via wifi verbinding maakt met onze Ziggomodem (Ubee321B) kan ik dmv een kabel tussen de xbox en het access point toch 'draadloos' internet op mijn xbox ontvangen. Hiervoor heb ik een access point gekocht (Sitecom WLX-2000). Echter lukt het mij niet om op wat voor manier dan ook een draadloze verbinding te krijgen tussen de modem en dit access point.

Heeft er misschien iemand een idee hoe ik het access point draadloos kan instellen zodat ik internet op mijn xbox krijg?

Alvast bedankt.
Mvg
 
Dag Maurits1234,

Als ik het goed begrijp probeer jij een draadloze verbinding te maken met tussen de jou sitecom accespoint naar jou ziggomodem en dan vervolgens met een ethernet kabel van de accespoint naar jou xbox 360. Om een draadloze verbinding te maken van de ziggomodem naar de accespoint ben je "bridge" mode nodig. Deze mode moet zitten op de accespoint en op de ziggomodem.
 
Idd is er een client bridge apparaat nodig. Dat apparaat stel je dan in zodat die draadloos verbinding maakt, en daarna sluit je 'm bedraad aan aan je Xbox.

Geen idee waarom je dacht dat een accesspoint de oplossing zou bieden. Overigens kunnen wel sommige accesspoints ook als client bridge apparaat ingesteld worden.

Tijs.
 
Dag Paul152,

Ja dat is precies de manier zoals ik het wil aansluiten. De modem heeft een bridge mogelijkheid en volgens bepaalde webchops de access point die ik gekocht heb ook. Echter kan ik deze niet vinden. Ook heb ik al geprobeerd om beiden met elkaar te laten communiceren dmv OPS/WPS, want dat hebben ze beide in ieder geval.
 
Er is (zie de handleiding) helemaal geen bridging modus beschikbaar.
En WPS is (als ik de handleiding zo lees) alleen voor gemakkelijk koppelen van clients die draadloos aan de wlx-2000 willen verbinden, dus helemaal niets te maken met bridging modus.

Tijs.
 
Dus als ik het goed begrijp gaat het met de Sitecom WLX-2000 niet lukken om 'draadloos' internet naar mijn xbxo te krijgen?
 
Idd, andere apparaten kunnen wel wat jij wilt.
Denk (bijv.) aan de Zyxel WAP3205, de Engenius ECB300 en (naar ik zo lees) ook TP-Link TL-WR732ND en TL-WR843ND.
Ook draadloze routers die met dd-wrt firmware kunnen worden voorzien zouden (als ik het goed zie) als client bridge gebruikt worden (ben hier niet 100% zeker van).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de reacties en het helpen. Dan ga ik de Sitecom terugbrengen naar de winkel en voor één die wel een bridgemodus heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan