• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verbleven tijd in maand (start en eind) en opsplitsing tijd per dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaZyGolfer

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2013
Berichten
26
Hallo,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor onderstaand probleem (bijlage) Bekijk bijlage verblijfmaand2.xlsx. Aan de hand van een eerder probleem wat ik had zie hieronder

Ik heb een start en een eind datum en ik ben op zoek naar een formule die kijkt hoeveel tijd er in een bepaalde maand gebruikt is. Aangezien de start en eind datum maand overschrijdend kunnen zijn wil ik dat de tijden in de juiste maand komen:

voorbeeld: project A

start 15-01-2014 12:00:00
eind 03-02-2014 12:00:00

totale tijd: 19 dagen oftewel (456 uur)

Dit lukt allemaal, maar nu wil ik ook weten hoeveel tijd er per maand (in dagen of uren) is besteed, handmatig geen probleem maar ik zit met een grote database (opbouw zoals in het voorbeeld). Dus als iemand een suggestie heeft hoe ik dit het beste kan oplossen zou ik hiermee erg geholpen zijn.

in dit voorbeeld zou er in januari 16,5 dag besteed zijn en in februari 2,5 dag

Dit is gelukt, echter wil ik dit verder uitbreiden. Ik wil nu weten hoe lang iemand in de maand was gebleven dagen, maar ook hoelang tussen 08:00 en 20:00 (binnen bereik), en de de tijd tussen 20:00 en 08:00 (buiten bereik).

Ik heb een opzet gemaakt (Bijlage) hoe het eruit kan zien (als iemand een beter idee heeft mag :) ). Loop nu echter tegen het probleem aan de dagen op te splitsen in de 2 bereiken, aangezien met tijden rekenen niet zo leuk is in excel...

bij voorbaat dank,

LaZyGolfer
 
zie grijze cellen: wel effe controleren
 

Bijlagen

  • verblijfmaand3.xlsm
    21,7 KB · Weergaven: 19
Excuses voor late reactie, weekend schoot er eerder in :confused:

VBA is geen probleem. snb bedankt voor de verwijzing naar het topic, zag hem staan maar had problemen hem toe te passen. Sylverster, ziet ernaar uit dat het goed gaat zal hem op mijn dataset zetten en kijken wat er gebeurd. Voor nu is het opgelost. bedankt voor de tijd en moeite.

groetjes LaZy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan