verbonden met router, geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

NjoyStick

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2013
Berichten
5
Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen knalde mijn internet er opeens uit.
Dit gebeurd weleens vaker dus router uit en later weer aan, maar dat werkte niet.
Dus ik een factory reset gedaan, alle instellingen weer zo gezet dat het hoort te werken, nog steeds verbonden maar geen internettoegang, dat gele driehoekje dus.

Als ik een lan kabel vanaf het modem mijn pc inplug heb ik gewoon Internet dus daar ligt het niet aan, mijn vader dacht dat de router stuk was dus die heeft nu een sitecom x5 n600 gehaald maar die geeft hetzelfde probleem... er hing eerst een sitecom n300 aan.

ik heb de modem en router uitgeschakeld voor 30 min dan de modem aangezet en gewacht tot ie helemaal aanstond en dan de router aangezet, nog steeds geen internettoegang.
het modem is trouwens zonder wifi en ik heb ziggo.

2 pc's en een laptop krijgen hetzelfde.

Dhcp is ingeschakeld en ip adres staat als automatisch geven ingeschakeld.

Ik weet het niet meer... iemand een idee?
 
Gebruik je Internet Explorer? Kijk dan eens of die toevallig op Offline werken staat.
 
Ik gebruik chrome en firefox en dat op alle pc's en de laptop, maar bedankt voor je antwoord =)
 
Ok. En welk intern IP adres krijgen de verschillende apparaten? Wel in dezelfde range als je Gateway?
 
Dat lijkt prima in orde. Vreemd. Kun je wel op de webpagina van de router komen als je met Firefox naar dat gateway adres gaat?
 
is er ergens een statuspageina van de router te vinden waar het ip adress van de WAN interface te zien is?
 
Ik heb een kastje van stopcontact naar stopcontact en die geeft internet via de kabel en als ik die eruit haal doet alles het weer dus ik denk dat het daar aan ligt.
Het werkt in ider geval weer, bedankt voor de reacties!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan