Verborgen mappen RECYCLER verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundreamer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
139
Vrienden,

Ik heb een probleem, zomaar ineens komen er twee mappen op mijn externe harde schijf: RECYCLER en System Volume Information, Hoe komen zij hierop en hoe kan ik ze verwijderen ? Het lukt mij niet.....:(

Help en dank:confused:

Erik
 
Deze mappen zijn systeemmappen die horen daar te staan, verberg je mappen anders weer.
 
Mappen verbergen

Je kan in je windows verkenner bij extra mapopties -> tabblad weergave -> geavanceerde instellingen->Verborgen bestanden en mappen niet weergeven instellen.
 
Je kan in je windows verkenner bij extra mapopties -> tabblad weergave -> geavanceerde instellingen->Verborgen bestanden en mappen niet weergeven instellen.

Dank je wel, maar ik heb al een RECYCLER map op mijn C schijf staan......deze verborgen mappen zijn waarschijnlijk aangemaakt op mijn externe harde schijf......is er toch een mogelijkheid ze te verwijderen:confused:...........
 
System restore afzetten

Je moet voor deze drive de system restore afzetten. Zet ook de functie prullenbak uit. Daarna kan je normaal via de verkenner gewoon deze verwijderen.
 
system restore afzetten

Klik in windows verkenner met de rechtermuisknop op 'deze computer'. Daarna op het tabblad systeemherstel. Klik dan op de schijf en klik instellingen. Schakel hier systeemherstel op dit station uit.
 
Voor de prullenbak

Klik op de prullenbak op je bureaublad met de rechtermuisknop en selecteer eigenschappen. Klik dan het tabblad van de externe harde schijf en zet de functie "bestanden niet naar prullenbak verplaatsen wanneer deze worden verwijderd, maar direct wissen" uit.
 
Klik in windows verkenner met de rechtermuisknop op 'deze computer'. Daarna op het tabblad systeemherstel. Klik dan op de schijf en klik instellingen. Schakel hier systeemherstel op dit station uit.

Ok, ik kom tot het tabblad, maar kan het niet aanvinken...:confused:
 
prullenbak

Ga dan naar het eerste tabblad algemeen. Hier kan je stations onafhankelijk configureren, selecteer deze en ga dan nog eens naar het tabblad van de schijf.
 
Ga dan naar het eerste tabblad algemeen. Hier kan je stations onafhankelijk configureren, selecteer deze en ga dan nog eens naar het tabblad van de schijf.

ok, dat is gelukt , maar kan beide mappen nog niet via verkenner verwijderen, de RECYCLER map heeft nog een NPROTECT map.. de andere map System Volume Information krijg ik ook niet weg :confused:
 
Alleen-lezen optie

Probeer in je verkenner eens met de rechtermuisknop op de recycler map te klikken en dan eigenschappen te nemen. Staat hier de optie alleen-lezen aangevinkt ? Zo ja , probeer deze eens weg te nemen en daarna te verwijderen. Nog een vraagje je toch als administrator aangemeld ?
 
Probeer in je verkenner eens met de rechtermuisknop op de recycler map te klikken en dan eigenschappen te nemen. Staat hier de optie alleen-lezen aangevinkt ? Zo ja , probeer deze eens weg te nemen en daarna te verwijderen. Nog een vraagje je toch als administrator aangemeld ?

Ik heb mij zo aangemeld, maar er was geen vinkje bij alleen lezen......als ik de map probeer te verwijderen, krijg ik de mededeling dat ik de map Nprotect niet kan verwijderd omdat het door iemand anders of een ander programma in gebruik is.........:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan