• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verdere uitbouw Kassa-Stock systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
werkt perfect, enkel had ik graag nog de geselecteerde leverancier ( cel A3 ) bij maken van "nieuwe inkoop" mee doorgegeven in "inkoop rapport" kolom E

bedankt
 
Staat er bij
 

Bijlagen

  • Test kassa-stock excel v6.xlsm
    74,7 KB · Weergaven: 42
Thx mvw64 ziet er goed uit.

Enkel nog info vraagje de tellers van zowel de tickets als inkoop order, waar worden deze gegenereerd ? Zodoende dat ik deze kan aanpassen indien nodig ?

Heel erg bedankt voor alle hulp, stuur mij gerust jouw details door dan bezorg ik jou een goe flesje wijn ;)
 
Laatst bewerkt:
na zoveel medewerking had dat maar correct geweest. ;-)

Kan je mij juist nog eens toelichten hoe de volgnummers voor tickets en inkoop orders worden gegenereerd ?

Tx
 
Kijk in de macro
daar staat
Range("D5") = Range("D5") + 1
 
Tot binnenkort als je tot de constatatie komt dat voor een kleine 900 artikels je stocklijst niet automatisch aangepast wordt.

het gaat over een 1000tal artikelen
 
mvw64, klopt dit wat Warme bakker zegt ?

En zo ja, kan dit aangepast worden op makkelijke manier.

Tx
 
Ik denk dat Warme bakkertje dit het beste kan.

Beste Rudi

Commentaar geven zoals u hier doet is misschien het simpelste wat er is.
Er zal best rede zijn voor verbetering van de macro maar ik doe dit als hobby en mijn uiterste best.
Als het niet goed is wat ik doe, waarom meld je dit dan niet gewoon doormiddel van een advies of een correctie.
Of had in plaats van de macro hier op het forum te plaatsen de macro in het bestand gemaakt en deze terug gestuurd.

Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden.
 
In Post#12 heb ik jullie hier al op gewezen, maar als jullie dan besluiten om mijn adviezen/opmerkingen te negeren nou ja dan bekijk je het maar.
En uiteraard klopt dit wat Warme bakker zegt, anders zou ik deze opmerking niet gemaakt hebben.:shocked:
 
Dus Warme bakker, wat is volgens jou de oplossing om de max van 1000 te kunnen overschrijden ? En waarom is 1000 het maximum ?

Zoals door mvw64 aangegeven, helpt het door oplossingen aan te reiken op dergelijk forum, niet iedereen hier is expert in de excel materie, vandaar ook de naam helpmij.nl vermoed ik.

Ik denk dat velen met mij, die dit forum volgen, geïnteresseerd zijn te weten wat de motivatie van jouw input is en hoe deze op te lossen, ten slotte zijn we hier allen om te leren.

bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Dit
Code:
Opnieuw:
    rij = rij + 1
    If rij = 14 Then GoTo Invoeren
    If ActiveCell = "" Then GoTo Overslaan
    Set c = Sheets("Stock").Range("A1:A100").Find(ActiveCell.Value)
    If Not c Is Nothing Then
    c.Offset(0, 8) = c.Offset(0, 8) + ActiveCell.Offset(0, 1).Value
End If
Overslaan:
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
GoTo Opnieuw

Invoeren:
    y = Sheets("Ticket Rapport").Range("A65536").End(xlUp).Row + 1 'Zoek de Onderste lege regel
    Sheets("Ticket Rapport").Cells(y, "A") = Sheets("Ticket").Range("D6") 'Kopieer van Blad1 A1 naar Blad2 in kolom A
    Sheets("Ticket Rapport").Cells(y, "B") = Sheets("Ticket").Range("D5")
    Sheets("Ticket Rapport").Cells(y, "C") = Sheets("Ticket").Range("G26")
    Sheets("Ticket Rapport").Cells(y, "D") = Sheets("Ticket").Range("C29")

Kan je vervangen door dit
Code:
With Sheets("Ticket")
    Sheets("Ticket Rapport").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Array(.Range("D6"), .Range("D5"), .Range("G26"), .Range("C29"))
    sn = .Range("C9:D21")
    For i = 1 To UBound(sn)
        If sn(i, 1) <> vbNullString Then
            fRow = Sheets("Stock").Columns(1).Find(sn(i, 1)).Row
            Sheets("Stock").Cells(fRow, 9) = Sheets("Stock").Cells(fRow, 9).Value + sn(i, 2)
        End If
    Next
End with

En 1000 is geen maximum, ik gebruikte enkel jouw eigen woorden.
 
Thx, macro programming heb ik nog niet echt onder de knie.

mvw64 wat is jouw idee hier rond ?
 
Test deze eens.
Test dan beiden eens met een artikel op plaats A101 en bekijk het resultaat.
Wat ik persoonlijk nog mis is bij verkoop controle op nog aanwezige voorraad zodat niet meer tickets verkocht kunnen worden dan in voorraad.
 

Bijlagen

  • Kassa-stock_WB.xlsm
    74,7 KB · Weergaven: 28
dat doet effectief de truc.

Verkoop controle zou ik oplossen met conditionele format, kan altijd zijn dat de stock nog niet ingegeven is, maar dient wel te kunnen verkopen. Snap jouw opmerking wel hoor en is ook terecht maar scenario kan zijn dat het materiaal reeds binnen is gekomen en nog niet is verwerkt.

Wat ik wel nog zou willen te verwerken in ticket en ticket rapport is volgende :

In onze zaak hebben wij verkoop van producten en aanrekeningen van behandelingen, dit kan op één ticket staan, echter zou ik het ticket rapport wensen te gebruiken voor kasboek makkelijk in te vullen, boekhoudkundig zijn wij verplicht de producten apart in te schrijven en de behandelingen ook apart in te vullen. Dus ticket rapport zou bedrag van alle producten dienen bij elkaar te tellen en in een cel te plaatsen, en som van behandelingen in een andere cel.

Jij een idee hoe we zoiets kunnen verwezenlijken ?
Weet niet of mijn vraag echt duidelijk is
 
En hoe moet XL dan het een van het ander onderscheiden ? Is dit enkel op basis v/d omschrijving, Produktnummer of wat dan ook ?
 
Zou enkel op product code zijn, ik zou bvb alle behandelingen laten beginnen met bvb code BH0001 enzo
 
Geduld is een schone deugd. Alle helpers zijn hier tenslotte ook maar vrijwilligers die hun vrije tijd besteden aan het helpen van anderen.
Als je zoals ik 16 uur per dag werkt, wordt vrije tijd schaarser.
 

Bijlagen

  • Kassa-stock_WB.xlsm
    75,5 KB · Weergaven: 39
Yup schitterend dit werkt. Bedankt.

En geloof mij ik weet wat het is 16u/dag te werken ;), toch bedankt om de tijd te vinden mij verder te helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan