Vergelijkbaar pakket Acronis True Image maar dan opensource/ freeware, help jij mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
180
Hallo allemaal,

Graag doe ik een beroep op jouw ervaring met (opensource/ freeware) backup software.

Een vriend van mij gebruikt al jaren Acronis True Image met veel plezier & succes. Het pakket spreekt mij ook aan ivm het maken van een image van je gehele systeem danwel partities of afzonderlijke mappen. Ook het agenderen van taken is een groot voordeel. Hij maakt op deze manier een image op de oneven weken en de even weken. Echter vind ik de prijs van één pakket te duur laat staan voor 2 pakketten (notebook & pc).

Daarom ben ik benieuwd naar vergelijkbare danwel betere opensource/ freeware pakketten. Het pakket wat ik zoek moet dezelfde opties hebben als bovenstaan beschreven in het Acronis pakket.

Momenteel ben ik al een beetje aan het experimenteren met Macrium Reflect. Echter schijnt het maken van een image hier niet te kunnen/ verstandig te zijn vanuit een actieve partitie. Hiervoor zou ik dus een opstartbare cd moeten maken waardoor ik nog steeds zelf handmatig de images moet maken.

Help je mij verder? :thumb:
 
Hoi New Kid,

Dank voor je snelle bijdrage. Welk pakket adviseer je mij aan te schaffen? Is dit freeware of een commercieel pakket?
 
Laatst bewerkt:
'K heb het free pakket gedownload. Ben het nu aan het onderzoeken. Mijn eerste indruk is positief. Het pakket ziet er veelbelovend & uitgebreid uit. Hoe kun je met dit pakket het beste elke week een image maken van bijv. mijn C-schijf. Welke optie is dan het beste:

1. Basic Backup
2. Differential Backup

Kun je mij ook de verschillen uitleggen?

Hoe betrouwbaar is een dergelijke image? Wellicht dat je ook iets meer kan vertellen over de werking.

Bedankt voor je hulp tot dusver.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ben mijn eerste basic image backup aan het maken. Kan alleen nergens de voortgang van de backup vinden/ zien. Weet jij of dit wel ergens kan. Ik zie wel in taakbeheer dat er een script draait, maar verder nergens anders.

Grt,

Toevoeging bovenstaande vraag.

Heb een backup nu draaien en zie een voortgangscherm. Duurt wel lang voordat proces vooruitgang boekt. Ivm bovenstaande vraag heb ik eerste een taak gescheduled en daarna dacht ik deze gelijk te kunnen opstarten door nu een backup te maken terwijl de datum van de taak in de toekomst ligt.
 
Laatst bewerkt:
De image draait nog steeds en geeft ondertussen keurig een voortgang van 51%. Daarnaast zie ik ook hoelang het proces naar verwachting nog duurt. Mijn enthousiasme over dit pakket neemt toe.

Nu ben ik nog benieuwd naar de kwaliteit van de images. Hopenlijk heb ik hiermee geen problemen.
 
Bombardeer mij niet meteen tot backup-expert. Ik gebruik dit programma voor een eenmalige backup van een nieuw ingerichte computer, zodat ik na verloop van tijd als de computer te vervuild is geraakt, de computer weer kan restoren naar de schone beginsituatie.

Hier vind je enige uitleg over de verschillende backupmethoden (tis wel Engels, maar goed, even Googlen en je vind misschien ook wel een Nederlandse site):
http://www.backupforall.com/backup types.php
 
In ieder geval bedankt voor je hulp! :thumb: Ik kom er verder wel uit. Mijn vragen zijn hiermee opgelost.
 
Aan allen,

Indien jij ervaring hebt met andere vergelijkbare pakketten dan hoor ik het graag. In het bijzonder hoor ik graag jullie evaringen met het Macrium Reflect pakket.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan