• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verlofaanvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn1922

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2021
Berichten
22
Hoi,

Zou graag willen zien hoe vaak een bepaalde dag gerekend mag worden als verlof.
In tabblad 'Verlof' is er een 'datum van en tot' aangevraagd (Kolom B en C). Tabblad 'Beschikbaar' zijn de dagen waarop deze personen normaal gesproken beschikbaar zijn.
Nu wil ik graag in tabblad 'Weekoverzicht' zien hoeveel verlof er voorkomt op een bepaalde dag en per week.
Dus hij moet niet de dagen meetellen als die persoon op die dag niet beschikbaar is.

Hoor graag of dit mogelijk is.
 

Bijlagen

  • Verlof.xlsx
    11 KB · Weergaven: 32
Ik heb een oplossing gemaakt met power query.
Omdat PQ geen vanzichzelf geen goede weeknummers heeft is er naast jou verlof tabel (Table 1) een ISOCalander query, die zorgt alleen dat de juiste weeknummers getoond kunnen worden.

in de Table1 query kun je stap voor stap zien hoe de van tot datum kolommen alle tussenliggende datums worden getoond en hoe het daarna wordt samengevat tot het weekoverzicht.
 

Bijlagen

  • Verlof(1) pq.xlsx
    23,5 KB · Weergaven: 22
Hoi Roel,

Heel top, maar het klopt niet helemaal.
In het tablad beschikbaar staat dat Piet niet beschikbaar (dus niet werkt) is op woensdag, zaterdag en zondag.
In het overzicht van jouw tablad moet er dus ook geen 1 komen te staan bij die dagen.
Datzelfde geldt voor Klaas.
Dus in week 24 zou er op de maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag een 1 moeten staan.
 
Martijn, klopt deze ? ik heb het voor mijn gemak op 1 sheet gezet
 

Bijlagen

  • Verlof sp 2.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Hoi Sylvester,

Bedankt voor je opzet, maar wou m net wat anders hebben.
Nu zijn de verlofaaanvragen van de beschikbaarheid afgehaald, maar ik wil eigenlijk alleen zien wanneer er verlof is op de dagen dat ze normaal beschikbaar zijn.
Heb een tabblad erbij gezet zoals het zou moeten zijn.
 

Bijlagen

  • Verlof sp 2.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 12
Hoi Sylvester,

Als ik toch nog wil kijken naar alleen de goedgekeurde aanvragen en niet de openstaande.
Dus ik heb 1 kolom met daarin 'submitted' en 'accepted'. Hij moet alleen tellen als er accepted staat.
 
Hiervoor zijn draaitabellen uitgevonden.
 

Bijlagen

  • Dienstplan_DerH_snb_nl.xlsb
    62,1 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan