• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil bezoekers t.o.v begroting en forecast

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOUKES

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2016
Berichten
123
Als de realiteit (REAL) nog 0 is moet de som van de bezoekers worden vergeleken met de begroting en forecast van de dagen waar REAL>0
In het voorbeeld staat de realiteit goed. de BGR en FC heb ik nu aangepast op het bereik waarbij REAL>0 ( de BGR en FC worden opgeteld tot de dag waar REAL=0)
Welke formule telt de BGR en FC op met de voorwaarde dat REAL>0
Bedankt vast
 

Bijlagen

  • BEZOEKERS.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 26
Hallo,

Het feit dat je vierenhalf uur na je post nog geen enkele reactie hebt, betekent meestal dat je vraag en/of voorbeeld bestand niet duidelijk genoeg is. Dat geldt zeker voor mij: wat is het verschil tussen begroting en forecast (zijn steeds dezelfde waarden) en waarom zou je die willen optellen als het echte bezoekersaantal wel bekend is en niet als dat laatste niet het geval is?
 
Uitleg

Jan,
In de bijlage zijn de BGR en FC hetzelfde maar de FC gaat later veranderen.
Ik wil graag zien hoeveel bezoekers we achter of voorlopen op de BGR en FC.
In het voorbeeld zijn er 9 dagen verstreken en zijn er dus in de eerste 9 dagen 381 bezoekers minder geweest dan de BGR en FC
Stel er komen op 10 maart 2500 bezoekers dan zou de score 25 BOVEN BGR en nu ook nog in de FC zijn. Het zou dus elke dag veranderen
Hoop dat het zo duidelijker is
VOORBEELD.jpg
 
Hallo,

Je wilt de range van je optelbereik dus variabel maken. Ben er nog niet helemaal uit en kan vanavond ook niet verder, maar als je de waarde bij REAL die nog niet bekend zijn niet op "0" zet, maar leeg laat, krijg je met deze formule positie van de cel voor de lege cel

Code:
=ADRES(RIJ();VERGELIJKEN(WAAR;INDEX(ISLEEG(A4:AQ4);0;0);0)-1;1;1)
 
Laatst bewerkt:
Alternatieve oplossing

Ik heb extra rijen toegevoegd die de FC en BGR al vergelijkt met REAL
Als REAL = 0 dan blijft in de formule de cel leeg ( of =00
Daarna met sommen.als de totalen. Dit werkt uiteindelijk ook
Ga nog wel een nieuwe vraag plaatsten met een vraag over een "cumulatieve som als" . Wellicht wil je daar even naar kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan