• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschil excel windows en Mac (toetsencombinaties)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stef59

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2014
Berichten
2
Ik heb eigenlijk nog nooit echt met excel gewerkt, nu ga ik de scores en de stand van onze bridgeclub regelen. Ik heb een mac, en de rest van de rekenaars een windows pc.
Nu zit ik een beetje met de toetsen combinaties, dat ik ctrl moet vervangen door cmd weet ik, maar volgens mij zijn de codes toch anders. Kan iemand mij hierbij helpen?

CTRL W sorteert de uitslagen naar de lijnen.

CTRL C bewaard, voor het rekenen, de ingevulde weekscores (voor als het misgaat).

CTRL S rekent de nieuwe stand uit en sorteert lijnen en stand op "hoogte". Maakt invullijst schoon.

CTRL T bewaard de stand. (+ start voor de volgende week).

CTRL P Hiermee wordt het werkblad "week" en/of "stand" netjes geprint. (Standaard macro)

Waar zou ik deze voor moeten vervangen? Alvast bedankt :)
 
Ik denk dat degene die het bestand gemaakt heeft, een aantal standaard toetsen heeft verbouwd, want <Ctrl>+<c> hoort natuurlijk Kopieëren te zijn en Ctrl>+<s> Bewaren. En zo voort. Ik vind het heel onverstandig als een ontwerper gaat klooien met sneltoetsen die door 6 miljard mensen gekend zijn en gebruikt worden, maar dat is een ander verhaal.

Omdat het (denk ik) dus om macro's gaat, kun je ze op jouw Mac toewijzen aan sneltoetsen die minder slopend zijn voor je werkomgeving. En dat zou ik dus doen! En vraag aan de maker wat hem in hemelsnaam bezield heeft om dit zo te doen :).
 
Dank je voor je bericht, maar zou je voor een excel analfabeet als ik willen uitleggen hoe ik dit het beste op kan lossen, zodat ik alles in kan voeren, en dat mijn mede rekenaars het op de "oude manier" kunnen doen. Ik zal trouwens kijken wie dit geregeld heeft en waarom :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan