verschil ubuntu 9.10 en ubuntu ultimate 2.5

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
1.247
hallo mede helpmijers.

gister op zoek naar ubuntu en vond het volgende: ubuntu ulimate 2.5. nu heb ik gelezen dat hier meer programma's inzitten. maar ik wil er iets meer over weten.

1. wat zijn de min specs om deze versie goed te laten draaien?
2. welke programma's zitten er in die standaard niet in ubuntu zitten?
3. wat zijn de verschillen tussen die versie's van ubuntu?
4. is het up to date?
5. kan je het testen via live dvd?
6. gebruikt een van jullie het?(ervaring)

hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.

alvast bedankt:thumb:
 
heb inmiddels ubuntu ultimate geinstalleerd en het volgende ondervonden:
1: ongeveer hetzelfde als de gewone ubuntu. (let op deze draait wel iets zwaarder als de gewone) maar beter is gewenst. ik draai hem zelf op een 2,66ghz celeron single core processor, 768 mb ram, 70 gb hd (partitie), 64mb video (bij sommige programma's is het beter een grotere te hebben.
2. das een hele lijst maar ik zal morgen avond als ik thuis ben vanaf me linux een heleboel screenshots maken zodat jullie zelf kunnen zien wat er in zit en hoe het eruit ziet.
3. verschillen: veel meer hardware ondersteuning, makkelijker in gebruik(heb tot nu toe niks moeten configureren), veel meer programma's, installatie duur veel langer(de gewone ubuntu bij mij in 30min. de ultimate versie in bijna 2 uur!), uiterlijk is anders. verder heb ik geen verschillen tot nu toe gevonden.
4. het is redelijk up to date het is gebouwd op ubunto 9.10 (de nieuwste) er zijn al wel updates voor die aangeboden worden maar hij is redelijk up to date.
5. je kunt het testen via live dvd (is 3gb groot). het is zelfs verplicht om hem als live dvd te starten voordat je hem kan installeren. alleen je kan hem op nederlands instellen maar alles is op de live dvd versie slecht vertaalt maar als je hem installeerd is alles wel goed vertaald.
6. ik gebruik het nu en werkt voor mij tot nu toe goed. (heb er tot nu maar 10 min achtergezeten) maar kan alleen niet meer op m'n windows xp install.

dit was mijn review over de ultime versie van ubuntu. voor vragen reageer maar.

whisper380:thumb:

ben nu aangemeld op ubuntu forum daar werd de volgende waarschuwing gegeven over de ultimate versie:
Ultimatix
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/officiele-waarschuwing-tegen-ultamatix-49920/

wat dit verder inhoud weet ik ook neit precies maar word veel over installbiele versies gepraat als je dit hebt.

er komen geen screenshotjes meer omdat ik dit heb verwijderd. ik heb nog een pentium 3 ligge ergens als ik die aan de gang krijg zal ik hem hierop instaleren screenshots maken en poste. maar dit kan nog effe dure moet nog gaan zoeke waar die ligt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan