Verschillende adressen invoegen in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednalsaw

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
67
Kan iemand mij het volgende uitleggen? Ik heb een sollicitatiebrief geschreven die ik naar tientallen adressen wil sturen. Hoe krijg ik het voorelkaar dat al die adressen bovenaan die brief afgeprint worden zonder dat ik telkens met de hand die adressen in die zelfde brief moet typen? Het moet mogelijk zijn een soort database van adressen in word aan te leggen en dat word zelf dan die adressen telkens bij printen ''invoegt''.
 
Hoi, :D

Ik zou de bovenste link kiezen uit de tip van Peter..staan nog wel wat meer leuke tussen overigens.

Waar het op neer komt is dat je een gegevensbestand moet samenvoegen met jouw Worddocument (sollicitatiebrief)

Welke Office-versie heb jij ben het even kwijt?

Een gegevensbestand is bv Outlook contactpersonen.
Of een excelbestand waarin jij de adressen hebt getypt. (hopelijk wel handig gescheiden per kolom, Naam/Adres/postcode, enz...)
En er zijn nog veel meer mogenlijkheden.

Via Extra/Brieven en verzendlijsten/Wizard samenvoegen kun je dus deze samenvoeging tot stand brengen.

Dit vereist enige oefening en vandaar de juiste benadering van Peter...eerst lezen dan proberen. (dan komt het goed)

En anders vraag je gewoon wat je niet snapt.

Succes! :thumb:
 
Er is weer een nieuw probleem opgetreden. Tijdens het samenvoegproces in word is een adresdatabase in access gemaakt. De adressen boven aan de brief worden zo geplaatst dat eerst de plaatsnaam wordt vermeld en daarchter de postcode. Dit moet dus andersom. Peace of Cake, dacht ik. Ik heb in het databasebestand in access de kolommen plaats en postcode verwisseld en het zo gesaved. Maar als ik de samenvoegprocedure in word weer opnieuw doorloop en ook als ik opnieuw die door mij veranderde databse als nieuwe lijst selecteer blijven postcode en plaats verkeerd om staan. Ra, ra hoe kan dat.
 
hmm, volgens mij had je niet de kolommen hoeven te veranderen in access. (aanpassen moet je dacht ik doen in Word)
==========

in 't voorbeeldje van mij, (met een Qeury) ligt 't er maar net aan waar je de velden neerzet.

Tsja lijkt me logisch eerst veld "postcode" en dan veld "plaatsnaam"
 
Hoi, :p

Jammer kweet nog steeds je office-versie niet!
Dit werkt tot Office 2000 prima, maar is helaas in 2002 (XP) & 2003 teruggekeerd als BUG!

Work around:
Gebruik vooral geen adresblok, maar kies de velden apart met "meer items", zodat je zelf de volgorde kunt bepalen. (let hier vooral op dat je er elke keer moet sluiten en daarna ook de spatie niet tussen de velden vergeten)

Dit probleem treed ook op bij het gebruik van Outlookcontactpersonen!

Succes!
:thumb:
 
Zal 't 's proberen,.

//Heb 't geprobeert (Office XP 2002) en 't werkt.
(gewoon de velden plaatsen, waar je ze wilt hebben)

maar goed de werking is wel anders zo te zien,.
(Hmm, wellicht ff een nieuw stukkie schrijven, maar ja heb de engelse versie)
 
Laatst bewerkt:
Hoi, :p

Tuurlijk werkt het, ik schrijf nooit iets op wat ik niet heb getest.

maar goed de werking is wel anders zo te zien
Wat is er anders aan dan? Ik heb een NL en US versie beide werken hetzelfde. (alleen andere namen)

Mijn uitleg was voor XP.

Gewoon met meer Meer items Voornaam kiezen/Sluiten/Spatie/Meer items/Achternaam/Sluiten/Enter...etc, etc,...

Meer moet het niet zijn, gebruik de volgende stap om het resultaat te controleren en stap eventueel voor een correctie terug.

Ik zou echt niet weten wat er anders werkt...
Tell Me? :thumb:
 
ach zag dat er een venster aan de rechterkant kwam te staan, en die komt niet bij Ms-office 2000. (vandaar dat ik meldde dat het wat anders werkte)

- dus office openen
- Tools
- Letters and mailings
- Mail merge wizard
en dan komt zo'n venster "Mail merge" aan de rechterzijde.
 
Hoi J, :p

Ja klopt, dit is een onderdeel van het Taakvenster. (en idd dit bestaat niet in 2000)

Aan de andere kant in 2000 had dit probleem ook niet bestaan. :)

Bovenaan het taakvenster staat rechts een (Queryclose) sluitkruis en daarnaast een pijltje.
Gebruik dat om eens naar de andere taakvensters te kijken.

See Yah! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan