• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verstreken tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemiddag,

Graag wil ik weten hoeveel tijd er verstreken is tussen de begin- en eindtijd. In de bijlage heb ik de vraag preciezer gesteld.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Groeten,
Eric
 

Bijlagen

  • Verstreken tijd.xls
    25,5 KB · Weergaven: 42
Eric,

Ik kan vanaf hier geen voorbeeld sturen.
Heb je al naar Datumverschil gekeken?
 
Hallo EA,

Ik had hier in eerste instantie niet aan gedacht, maar ik ben er vanmiddag na jouw reactie toch geruime tijd mee bezig geweest. Het is echter alleen mogelijk het aantal jaren, maanden en dagen te herleiden, maar helaas niet de uren en minuten. Kan dat kloppen?

Gr.
Eric
 
Beste,

Ik heb het tijdsverschil omgezet in een getal en uit dit getal de maanden, de dagen, de minuten en de seconden afgeleid (met de combinatie van formules).
Zie bijlage.

mvg,
tkint
 

Bijlagen

  • Verstreken tijd.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 49
Beste tkint,

Jouw oplossing is precies wat ik zocht. Wel heb ik de formule iets aangepast: ik heb nog het aantal jaren en aantal uren toegevoegd.
Vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groeten,
Eric
 
Dat denk ik niet.

tussen 18-07-2014 12:00:00 en 18-08-2014 09:00:00 is niet 1 maand verstreken.
 
Beste snb,

Je hebt helemaal gelijk, maar wat stel je dan voor hoe e.e.a. aan te passen?
 
Goedemiddag,

Vanwege de opmerking van SNB heb ik de status weer op onopgelost gezet.
 
Wat wil je met de uitkomst doen? is het belangrijk om te weten of een maand 28, 29, 30 of 31 dagen heeft?
 
alfhamax,
normaal gesproken bedoel je met bv 1 maand later bv:
15-01-2014 1 maand later wordt 15-02-2014 ongeacht of januari 31 dagen heeft of minder.
30-01-2014 1 maand later wordt 28-02-2014 om dat februari in 2014 maar 28 dagen heeft.

dus de lengte van die ene maand doet er niet toe.

in excel heet deze functie ZELFDE.DAG
 
Laatst bewerkt:
Allereerst iedereen bedankt die met dit probleem bezig geweest is, ik zal het z.s.m. op opgelost zetten alleen aan Dhr. Ponten wil ik nog graag laten weten dat ik zijn oplossing heel indrukwekkend vind, maar helaas begrijp ik de formules niet die staan in B2 t/m G3. Maar dat de uitkomst perfect is, is wel duidelijk.
 
Waar zijn de weken? eerst vraag je dit en later ben je met wat anders tevreden?
 
Volgens mij kan er ook een salarisprobleem spelen, wordt jij betaalt per 4 weken of per 1 maand!
 
Beste Sylvester,

Nogmaals dank voor alles, ook de toevoeging in weken. Ik ben dik tevreden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan