• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken uitbreiden met als....

Status
Niet open voor verdere reacties.
1. verwijder alle samengevoegde cellen
2. gebruik in ieder werkblad altijd cel A1
3. gebruik 'intelligente tabellen'
4. Excel is primair bedoeld voor de systematische opslag van gegevens en berekeningen
5. hoe eenvoudiger de gegevens zijn opgeslagen hoe eenvoudiger de formules en het gebruik van ingebouwde Excel-voorzieningen (filters, draaitabellen, grafieken)
6. beschouw opmaak van een werkblad als ( meestal overbodig) sluitstuk

Wat betekend het en wat is het voordeel?
Ik kom hier voor hulp, ben erg blij dat ik geholpen wordt, maar deze kreten zeggen mij weinig tot niets.
Het werk van anderen die mij geholpen hebben tot nu toe, wil ik niet te niet doen.
 
Snb bedoeld hiermee dat het werken in excel makkelijker is als je de eerste rij enkel gebruikt om kolomkoppen te maken om van daaruit met tabellen te kunnen werken maar daarvoor zijn samengevoegde cellen uit den boze. En met de punten 4 en 5 bedoeld hij dat uw bestand beter in acces kan bewerkt worden.


en om op uw vraag te antwoorden. blijkbaar wil je een datum vergelijken met een percentage en dat zal, vrees ik, niet lukken.
 
Bedankt voor je uitleg, dit maakt het duidelijker.
Ik wil geen percentage vergelijken met geboortedatum.
In de cel peildatum heb ik de leeftijd op de 1ste vd maand staan. Deze wil ik het liefst een kleur geven als deze gelijk is aan de leeftijd bij de cohort. De cohort begint bij 20, 3n loopt met 5 jaar op tot 65.
 
Dan zoiets?
 

Bijlagen

  • hm_Rekentool (1).xlsx
    137,7 KB · Weergaven: 22
Ja top, dit bedoel ik.
ik denk dat ik hem nu wel zo'n beetje klaar heb op beveiligingen na.
Hartstikke bedankt voor je hulp en geduld.
 
Hou er rekening mee dat excel niet erg beveiligbaar is.
 
Bedankt voor de waarschuwing.
Mijn idee is om tabbladen te beveiligen en bepaalde cellen.

Ik ga deze sluiten, de beveiliging hoort hier denk ik niet in thuis.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan