• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken uitbreiden met als....

Status
Niet open voor verdere reacties.
controleer vooral dat ik geen fouten gemaakt heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, als anw = N, dan klopt het
Maar met J rekent die nu dubbel, de uitkomst moet echter zijn 50% van kolom M t/m P en 100% van kolom Q

Ik ga vanavond eerst proberen zelf te kijken hoe en waar ik het kan aanpassen.
 
Voldoen deze voor respectievelijk O6 en V6?
Code:
=ALS(E6="n";0;ALS(D6="m";VERT.ZOEKEN(C6;Risicotarieven!$B$3:$C$55;2;1)*(R6/10000);ALS(D6="v";VERT.ZOEKEN(C6;Risicotarieven!$B$3:$D$55;3;1)*(R6/10000);"")))

=SOM(M6:P6)*50%+ALS.FOUT(Q6*100%;0)
En uiteraard krijg je in Q t/m V kreten, want er staan niets in rij 8 t/m 12. Dan kun je geen DATUMVERSCHIL bepalen, en de VERT.ZOEKEN kan niets vinden, etc. Vul gegevens in en het gaat goed. Of ondervang in de formules dat erg gegevens moeten staan in C6 t/m E6 voordat er gerekend wordt...
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit in kolom V invoer werkt het mooi bedankt.
=SOM(M6:p6)*50%+ALS.FOUT(Q6*100%;0)

Ik ga verder stoeien, eigenlijk wil ik dit via Uitwerken N4 laten open, niet altijd is het 50%
alle variabelen heb ik het liefste op het tabblad uitwerken staan.

Een fijne dag vandaag.
 
Het gaat om het concept. Uiteraard kun je i.p.v. 50% of 100% ook een verwijzing naar een ander blad invoegen...

Succes ermee.
 
Hoe kan ik een invoer aftoppen op bijvoorbeeld € 100.000,00
In cel J6 heb ik nu ingevoerd € 125.000,00 deze wil ik aftoppen op de waarde van Uitgangspunten!E6
 
is dit de bedoeling? met gegevensvalidatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vert.zoeken uitbreiden met als.... Voorbeeld

Als het goed is heb ik de bijlage verwijderd, ik had een verkeerde geüpload.
Nu een schone versie met de laatste formule.
Ik bedoel het inderdaad, alleen dan met een waarschuwing tot het maximale bedrag, dit mis ik nu
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ik deze opdracht uitbreiden als de waarde gelijk is als bij horizontaal zoeken tussen =Uitgangspunten!A2 en=Uitgangspunten!A12
=ALS(B6<>"";DATUMVERSCHIL(B6;Uitgangspunten!$T$3;"y");1)
 
Misschien is dit beter uitgelegd.

In tabblad Uitgangspunten heb ik in kolom A de leeftijden staan, als iemand bijvoorbeeld 40 wordt, krijgt hij / zij een andere staffel.
Kan ik nu in kolom C bij deelnemers de cel rood krijgen als waarschuwing dat deze man/vrouw meer moet gaan betalen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo? of moet dat met een vast jaartal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste forumgebruikers,

Ik heb alle bijlage op verzoek van de TS weggehaald omdat er klantgegevens instonden.
Sorry voor het ongemak.

@TS, als er nog hulp nodig is kan je een nieuw bestand plaatsen natuurlijk.

m.v.g
Rick van Lieshout
 
Ik ben al aan het zoeken geweest, het is met voorwaardelijk opmaak, maar ik weet niet hoe ik het moet combineren.
Eigenlijk iets in de trant als....

=ALS(B6<>"";DATUMVERSCHIL(B6;Uitgangspunten!$T$3;"y");1) en gelijk aan =ALS(b6<>"";VERT.ZOEKEN($b6;Uitgangspunten!$A$2:$B$12;2;1) dan is de cel rood.
 
1. verwijder alle samengevoegde cellen
2. gebruik in ieder werkblad altijd cel A1
3. gebruik 'intelligente tabellen'
4. Excel is primair bedoeld voor de systematische opslag van gegevens en berekeningen
5. hoe eenvoudiger de gegevens zijn opgeslagen hoe eenvoudiger de formules en het gebruik van ingebouwde Excel-voorzieningen (filters, draaitabellen, grafieken)
6. beschouw opmaak van een werkblad als ( meestal overbodig) sluitstuk
 
Laatst bewerkt:
Helaas zijn alle bestanden verwijderd. Ik had om 1 bestand gevraagd. Ik zal vanmiddag het bestand weer uploaden.
 
Ik zie nog steeds een overdaad aan samengevoegde cellen en lege A1 cellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan