• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Berichten
535
Onderstaande formules geeft mij als uitkomst 400 terwijl A186 blank is !!

=VERT.ZOEKEN(A186;Aankoop!$B$3:$M$500;12;0)

Hoe kan dit ?
 
Blank wil zeggen "lege cel"
Deze formule geeft thans als uitkomst 400 terwijl dit "leeg" moet blijven aangezien A185 niet kan gevonden worden in "Verkoop"
 
Hierbij, zoals de lijn zich stelt.
Formule geeft als resultaat 4000 in kolom J terwijl dit blank moet zijn, aangezien A185 blank is

184 UAZ C C UNIVERSAL 0,02 0,02 0,02 0,00% -25,00% 66 0,00
185 4000 #DEEL/0!
 
Geef eens een voorbeeldbestand, zonder gevoelige informatie, en post dat eens, aan een regel met gegevens hebben we niets.
Je formule zoekt naar de waarde van A186 op het huidige blad op heet blad Aankoop en geeft dan de waarde weer van kolom M (de 12e kolom in het zoekbereik op het blad Aankoop.

Nogmaals, een Excel-voorbeeld doet vaak wonderen.

Kees
 
Staan er toevallig geen 0 (nul) in de kolom B van het tabblad Aankoop?
Ik heb even een testbestandje gemaakt waar ik een vergelijkbaar resultaat bekom.
bij de vertikaal zoek functie wordt een blanke cel blijkbaar als 0 gezien.
 

Bijlagen

  • test plongske.xlsx
    96,6 KB · Weergaven: 35
Waarom niet gewoon?:
Code:
=ALS(A186=0;"";VERT.ZOEKEN(A186;Aankoop!$B$3:$M$500;12;0))
 
@ rob
Dit was inderdaad mijn volgende stap.
Maar er is nog geen reactie van TS.
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon voorzien dat er geen 0 voorkomt in het blad Aankoop in kolom B
 
Graag voorbeeldje hoe ik kan voorkomen dat er een nul voorkomt in kolom B van blad Aankoop want dat is de oplossing.
Met dank
 
zet deze in D186
Code:
=ALS(A186="";"";VERT.ZOEKEN(A186;Aankoop!$B$3:$M$500;12;0))
 
Graag voorbeeldje hoe ik kan voorkomen dat er een nul voorkomt in kolom B van blad Aankoop want dat is de oplossing.
Ik heb geen glazen bol waarin ik kan zien hoe die nul er nu is ingekomen,gezien je nog geen moeite gedaan hebt om een voorbeeld bestand te maken.
 
@RobdG,

Oeps, daar heb ik overheen gelezen (hoewel 0 en "" niet exact hetzelfde zijn ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan