• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal naar horizontaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

maomanna

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2014
Berichten
234
Hallo allen,

Ik heb een verticale lijst waar alles in staat (1 kolom), maar dit moet uiteindelijk naar een horizontale tabel.

Handmatig wordt op blad1 de informatie geplakt, welke omgezet moet worden zoals het op blad2 staat.

Nu is het zo dat niet iedereen een tussenvoegsel heeft waardoor deze geen lege cel eronder heeft.
Hoe kan ik dat realiseren?

Bekijk bijlage vert naar hori.xlsx
 
Heb je =TRANSPONEREN al geprobeerd?
 
Ja, maar dat zorgt ervoor dat de waarde die onder het vetgedrukte in een kolom komt ipv de rij eronder.

De vetgedrukte waarde zijn altijd hetzelfde.
Alleen hoeft de waarde niet altijd ingevuld zijn, zoals tussenvoegsel.

Horizontaal zoeken werkt daarom niet.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan weet ik het ook niet. als de gegevens niet altijd op dezelfde plek staan wordt het automatiseren lastig denk ik.
 
Inmiddels hebben we wel een soort van automatisering bedacht, namelijk hulpkolommen met daarin het regelnummer aan weerszijden.

Op die manier kan je wel verticaal en horizontaal zoeken en cellen naar elkaar verwijzen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan