• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Berichten
95
Goedemiddag,

Kan iemand mij ajb helpen met bijgaand excelbestand met tabbladen. De gegevens ( aangiftenrs en bedragen) zouden met elkaar moeten overeenkomen maar dat doen ze dus niet. Ik probeer achter de verschillen te komen. Dus ik dacht aan verticaal zoeken, alleen verschijnt al bij cel J2 een N/A melding terwijl ik niets onjuist zie in de formule, en daarnaast verschijnen er(geel cellen) nummers dubbel.

Wat doe ik niet goed? en is er misschien een andere (makkelijkere) manier om achter de verschillen te komen.

Alvast bedankt.
Mvg,
isis0608
 

Bijlagen

  • Werk bestand.xlsm.zip
    1,1 MB · Weergaven: 62
Je gebruikt TRUE in de range lookup. Zet dit eens op FALSE.
Wanneer een waarde niet exact overeenkomt zal er N/A komen te staan.

Je kunt door een IFERROR functie toe te voegen aan de formule bijvoorbeeld als output geven "Komt niet overeen".

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;'Sheet A'!A:B;1;[COLOR="#FF0000"]ONWAAR[/COLOR]);"Komt niet overeen")
 
Laatst bewerkt:
Eerste lege regel in sheet A verwijderen en filter uitzetten.

en je formule aanpassen naar: =VERT.ZOEKEN(A2;'Sheet A'!A:B;1;ONWAAR)

WAAR benadert de gevonden waarde maar je wil de exacte waarde zien, dan gebruik je ONWAAR in je zoek en verwijs functie.

persoonlijk zou ik er ook een als.fout of iferror (zoals hierboven beschreven) aan toe voegen.

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;'Sheet A'!A:B;1;ONWAAR);"Niet gevonden")
 
Jullie zijn fantastisch. :thumb:Ik kan weer verder. Dank jullie wel.
Gr,
isis0608
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan