• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken in 2 tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald52

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
21
Hallo,
Ik probeer een datum te zoeken in tabblad K3 en als niet aanwezig in tabblad K5.

Opzoeken in K3 lukt mij wel
Code:
=IF(ISNA(VLOOKUP(A5,'K3'!$C:$D,1,0)),"",VLOOKUP(A5,'K3'!$C:$D,1,0))

maar als ik daar na ga zoeken in K5 komt hij met een getal terug en niet meer met de datum
Code:
=IF(ISNA(VLOOKUP(A6,'K3'!$C:$D,1,0)),"",VLOOKUP(A6,'K3'!$C:$D,1,0))&IF(ISNA(VLOOKUP(A6,'K5'!$C:$D,1,0)),"",VLOOKUP(A6,'K5'!$C:$D,1,0))

de kolom staat netjes op datum waar het getal 40911(vandaag) geplaatst wordt.

Ik koppel met & teken die dit veroorzaakt.....weet iemand een goede
oplossing!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doet deze niet wat je wilt?

Code:
=IF(ISNA(VLOOKUP(A5,'K3'!$C:$D,1,0)),VLOOKUP(A6,'K5'!$C:$D,1,0),VLOOKUP(A5,'K3'!$C:$D,1,0))

Nu alléén nog als in beide niets staat.
 
Laatst bewerkt:
dank je Ad, inderdaad nu nog wanneer niets gevonden en cel netjes leeg.

Mijn formule werkte goed maar kwam helaas terug met een getal !

Eigenlijk had ik iets nodig om te kijken of er in kolom A2 geen datum aanwezig is de datum in te vullen van vandaag als B2 gevuld is. =IF(AND(B2>0,A2="",TODAY(),""))

Helaas lukt dat niet. En heb toen voor een andere weg gekozen.
 
Voorbeeldje stond er eigenlijk al.

KOLOM A=DATUM KOLOM B=getal

Als kolom B>0 vul today() in kolom A

Als er al een datum in kolom A aanwezig is laat deze dan staan.

Probleem: Wanneer kolom B groter dan 0 komt vandaag in kolom A... maar morgen = kolom B natuurlijk ook groter dan 0 en zet hij met TODAY() weer een nieuwe datum in kolom a en overmorgen weer etc.

Ik krijg het niet voor elkaar wanneer er dus al een data in kolom A staat en B groter dan 0 is de datum gewoon te laten staan.

Ik geloof dat daar een VBA script voor nodig is... en daar ken ik niets van.

Succes AD

groeten Ronald
 
Het eerste deel, zoeken naar datum, heb ik opgelost. De fout was dat de weer te geven data links van de zoekaktie stond en dat maag niet bij vlookup.

Blijft mijn vraagje over.

Als kolom B >0 vul de datum in met vandaag. Let wel de datum in kolom A mag niet mee veranderen de volgende dag. (Dus TODAY() kan niet)

Kan iemand mij aan een VBA tje helpen die de datum invoerd als kolom B groter is als 1 en kolom A netjes leeg laat wanneer B niet >1!
 
De fout was dat de weer te geven data links van de zoekaktie stond en dat maag niet bij vlookup.
Als je nu direct .xls voorbeeldje had gepost na mijn vraag hierom, was dit probleem direct opgelost.
Wij vragen soms niet voor niets om een voorbeeldje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan