• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vertikaal zoeken tussen een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

filipdiver

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Berichten
60
Hallo

Is het mogelijk om met vertikaal zoeken een periode tussen twee datums te kiezen en deze gegevens over te nemen op een ander tabblad.
Als bijlage een voorbeeld dat misschien alles zal duidelijk maken.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • ef test.xlsx
    18 KB · Weergaven: 60
Met verticaal zoeken gaat dat niet lukken. Daar zijn complexere formules voor nodig.
Het lijkt erop dat je voor iedere leerling een apart tabblad bijhoudt, twee zelfs als je voor iedere leerling ook een periodeoverzicht wil maken.
Mijn advies: breng alles samen in één enkele tabel en gebruik sorteren en filteren om informatie per leerling te verkrijgen:
 

Bijlagen

  • ef test.xlsx
    21,3 KB · Weergaven: 92
Tegelijkertijd heb ik aan de complexere formules gewerkt met hulpvelden E1: aantal hits, en A1 laatste regel met numeriek gegeven in 'Leerling 1'!A:A (11, want 08-06-206 is niet numeriek).
Overigens in hulpkolom A (deze kun je verbergen) de regelnummers van de hits. Dit is de complexere matrixformule.
In de overige kolommen worden de gegevens met INDEX opgehaald, waarbij ik er nog "" achter geplakt heb om 0 te voorkomen in lege tekstvelden (geen idee of ZE ook tekst is, maar daar ben ik maar even van uit gegaan).
 

Bijlagen

  • ef test MB.xlsx
    20,2 KB · Weergaven: 263
Super, ik probeer welke van de twee gebruiksvriendelijk is maar ze werken in ieder geval beiden.

Top! Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan