• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken VBA zonder knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenmars

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
75
Ik heb een probleem.

Ik wil graag dat mensen info zetten in kolom A. En wanneer zij op enter drukken wil ik graag dat ALS er al info beschikbaar is over dit boekingsnr. in tabblad 2. Dat hij die vast weergeeft. Dit kan ik zeer makkelijk voor elkaar krijgen met een vertikaal zoeken functie in de kolom B. Maar ik wil dit liever in VBA hebben staan. Dus hoe kan ik meerdere cellen vertikaal zoeken via VBA zonder eerst een knop in te drukken?
 
eventjes uit nieuwsgierigheid,

wat is dan het voordeel van dit in VBA te doen?

je kan de formules toch gewoon in de cellen plaatsen, vervolgens beveiligen/verbergen?

mvg, martin
 
Met een Worksheet_Change-event met als Target kolom A en met Find als zoekmethode

Mvg

Rudi
 
Ik kan het bestand niet beveiligen, omdat er meerdere macro's in verwerkt zijn.
Ik heb worksheet_change event gegoogeld. Maar ik ben er nog niet uit hoe ik dat zelf kan laten werken. Dus heb ik een voorbeeld toegevoegd. Misschien dat het hierdoor concreter wordt. Dus wanneer ik in blad 1 in Kolom A een code neerzet, moet hij via VBA automatisch de bijbehorende omschrijving van kolom B van blad 2 toevoegen.
 

Bijlagen

  • Test.xls
    16,5 KB · Weergaven: 40
Bekijk deze eens

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Test(1).xls
    26 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan