Verwijzen na een ingevoegd contentcontrol word/vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

BastS

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2015
Berichten
52
Ik maak vanuit VBA een word rapport, dit word rapport wordt gemaakt vanuit excel. Om dit verslag te standaardiseren wil ik keuzelijsten invoegen, in word bestaat er de mogelijkheid om keuzelijsten in te voegen. Echter wil ik dit via vba doen. De keuzelijst wil ik invoegen na een bepaalde bladwijzer. Tot zover lukt het allemaal.

Code:
Set objwordapp = CreateObject("Word.application")
objwordapp.Visible = True
Set objworddoc = objwordapp.Documents.Open(<naam bestand>)

objworddoc.Bookmarks("<Naam bladwijzer>").Range.contentcontrols.Add(3)

<help>.ParentContentControl.DropdownListEntries.Clear
<help>.ParentContentControl.DropdownListEntries.Add Text:="b", Value:="b"
<help>.ParentContentControl.DropdownListEntries.Add Text:="b1", Value:="b1"

Set objworddoc = nothing
Set objwordapp = nothing

Op de positie van "<help>" moet een stuk code die verwijst na de keuzelijst die ik invoeg in de vierde regel. Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Code:
Sub M_snb()
   With GetObject("G:\OF\__dropdown.docx")
        .Windows(1).Visible = True
        With .Bookmarks("snb").Range.ContentControls.Add(4).DropdownListEntries
            .Add "aa", "ppp"
            .Add "aa1", "ppp1"
            .Add "aa2", "ppp2"
            .Add "aa3", "ppp3"
        End With
    End With
End Sub
 
Hallo,

snb bedankt voor de snelle reactie. Jouw code roept een aantal vragen bij mij op.

- Vanwaar het nummer 4 i.p.v. 3 ? Als ik het goed begrijp zijn dit verschillende content controls en bij drie kwam bij mij er de juiste uit.
- Je hebt een andere manier van het openen van een word document. Is deze manier beter of zit er weinig verschil in?

Met vriendelijke groeten,

BastS
 
Goed is goed: als 3 voor jou werkt: prima

Ik vind het minder omslachtig, gemakkelijker te lezen, gemakkelijker te schrijven, minder code, er blijft automatisch niets in het geheugen achter. Je hebt geen variabelen nodig.
Getobject is snel, blijft in dezelfde geopende Word-'instantie',voorkomt fouten en vanwege de onzichtbaarheid (in dit geval niet mogelijk) vele malen sneller dan de gewone 'open' methode.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan