• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzijng naar macro van ander formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

HierEnNu

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
497
Beste forumleden,

Ik heb een formulier frmstamgegevens met daarin o.a. een combobox genaamd relaties. Onder de combobox zijn een aantal tekstvelden opgenomen waarin gegevens van de relatie staan. Middels een button kan ik een tweede formulier openen (frmRelaties) waarin ik de gegevens van de relatie kan bewerken. Dit werkt allemaal prima.
Nu wil ik, nadat ik de gegevens ik frmRelaties heb aangepast, dat frmStamgegevens wordt vernieuwd en daarmee de actuele gegevens van de relatie weergeeft.

Ik dacht dit te kunnen doen door in het frmRelaties de volgende code op te nemen:

Code:
Private Sub Sluiten_Click()
       
    Call Uitschakelen_Autofiltermode
    Call frmStamgegevens.CPContactpersoon_AfterUpdate
    Me.Unload
    
End Sub

frmStamgegevens.CPContactpersoon_AfterUpdate verwijst daarbij naar een macro die is opgenomen bij frmStamgegevens, die zorgt dat gegevens worden geupdate na wijziging.
Ik krijg een foutmelding: kan de methode of het gegevenslid niet vinden.

Mijn vraag: hoe verwijs ik in een formulier naar macro behorende bij een ander formulier
 
Klopt de naam van de macro wel?
De foutmelding is namelijk een typische foutmelding dat de naam niet klopt.

De coderegel is goed al hoef je Call niet te gebruiken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Gokje,

Er staat in de code van het andere userform Private voor CPContactpersoon_AfterUpdate

Haal of het woordje Private weg of mi beter verwijs in beide 'events' naar dezelfde sub
 
Het was inderdaad Private Sub CPContactpersoon_AfterUpdate. Private weggehaald, en het werkt. Mijn dank is groter dan mijn verstand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan