• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verzenden per e-mail met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdavd15

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
55
Beste mensen,

In Excel bestaat de mogelijkheid het bestand als bijlage met een e-mail te verzenden. Is het mogelijk dat deze functie alleen gebruikt kan worden als er bepaalde cellen gevuld zijn? Ik zat er aan te denken om een knop te maken met een macro voor het verzenden. Kan dan ook een controle plaats vinden op bepaalde cellen en een melding als deze niet gevuld zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg

Alexander
 
Dat is mogelijk.
Plaats graag een voorbeeldbestand.
 
Kijk eens of je hiermee verder komt.
Ik heb wat dummy informatie in de mailroutine gezet, dat kun je zelf naar wens aanpassen.
 

Bijlagen

  • Aanvragen - Verplichtingen.xlsm
    42,2 KB · Weergaven: 56
Thanks, hier kan ik een heel stuk verder mee! Het enige wat ik nog in de macro mis is dat het bestand als bijlage bij de mail gevoegd moet worden. Verder lukt het mij denk ik wel om zelf aan te passen.
 
Code:
Sub Meel()
    With Sheets("Blad1")
        If .Range("I8") = "" Or .Range("I9") = "" Or .Range("C8") = "" Or .Range("C9") = "" Then
            MsgBox "Niet alle verplichte velden zijn ingevuld", vbCritical, "Onvolledige invoer"
            Exit Sub
        End If
    End With
    [COLOR="#FF0000"]ThisWorkbook.Save[/COLOR]
    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
        .To = "beun.dehaas@aircokapot.nl"
        .Subject = "Ik smelt"
        .Body = "Mijne heren," & vbCrLf & vbCrLf
        [COLOR="#FF0000"].Attachments.Add ThisWorkbook.FullName[/COLOR]
        .display
    End With
End Sub
 
Dank je! ik heb het verder aangepast naar mijn wensen en ben er erg mee geholpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan