• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzenden van gegevens uit excel werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

adjanmaat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Berichten
4
Beste probleemoplosser,

35 winkels hebben gegevens ingevuld. Nu zou ik willen dat zij met een druk op de rode knop "VERSTUUR" Z1 automatisch de gegevens in de cellen D1:Z10 van blad 2 "Weekplanning" naar mijn E-mail adres kunnen versturen. Is dit mogelijk zonder verdere acties na het aanklikken van de rode knop. En zo ja, weet iemand hoe ik dat ga fixen.

Alvast hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • Weekplanning versie 4 voorbeeld.xlsx
    37,5 KB · Weergaven: 38
Daar kan je er inderdaad alles over vinden. Maar omdat ik niet verwacht dat je daar zomaar mee overweg kan heb ik een opzetje voor je gemaakt met 1 van de voorbeelden als basis.

Er is een extra werkblad bij gekomen met de naam MailADM. Hier dien je eerst in C2 het email adres in te vullen waar de mail naar toe gestuurd moet worden. Eventueel kan je in C3 de naam van de versturende winkel nog zetten, maar deze mag je ook leeg laten. In C4 kan je aangeven of de mail direct verstuurd moet worden. Bij Ja wordt deze direct verstuurd. Bij een andere waarde wordt deze eerst op het scherm getoond en moet de gebruiker in Outlook zelf op Verzend klikken.

Daarna kan je dat blad verbergen.

Bekijk bijlage Weekplanning versie 4 voorbeeld.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Vul in de macro het mailadres en onderwerp in

.To = "naam@xx.nl"
.Subject = "Hier het onderwerp"
 

Bijlagen

  • Weekplanning versie 4 voorbeeld.xlsx.xlsm
    50,3 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan