Verzonden mail op basis van regel verplaatsen zonder kopie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dallas10

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
18
Hallo,

Ik heb in Outlook 2000 een regel aangemaakt, waardoor nieuw ontvangen mail van collega's uit hetzelfde domein (xxxxx.nl) automatisch naar een bepaalde map wordt doorgestuurd:
Apply this rule after the message arrives
with @xxxxx.nl (specific words) in the sender's address
move it to the 001 - xxxxx folder.
Dit werkt prima zonder dat ik gebruik hoef te maken van losse adresverwijzing van/naar het adresboek of een distributielijst uit het adresboek.

Nu wil ik voor de naar diezelfde collega's van ons domein (xxxxx.nl) verzonden mail een soortgelijke regel opzetten, zodat deze mail naar een submap "Verzonden items @xxxxx.nl" wordt gestuurd in plaats van de normale map Verzonden items.
De regel die ik nu gebruik is:
Apply this rule a I send the message
with @xxxxx.nl in the recipient's address
move a copy to the Verzonden items @xxxxx.nl folder.
Zoals je ziet wordt er een kopie van het origineel verplaatst. Het originele blijft dus in de normale map verzonden items. Dit laatste hoeft van mij niet.

Is er een manier om een verzonden bericht -na verzending dus- te verplaatsen zodat alleen het origineel bericht wordt verplaatst, zonder een kopie?
Er bestaat nog wel zoiets als "Perform a custom option", maar dat is verder helemaal leeg en ik weet ook niet hoe ik hier een eigen regel mee kan organiseren.
Weet iemand raad?
 
Misschien kun je eens kijken onder de geavanceerde opties bij het aanmaken van de regels in je mail prog. Klik op met specifieke tekst in het adres van de afzender. Vul daar het domeinnaam in (@.....nl) Klik op volgende. Vink dan verplaats het bericht naar naam map. Klik op naam map en klik de map aan waarheen de berichten verplaatst moeten worden.
 
@Serendip

Bedankt voor je reactie, maar het is niet wat ik zoek. :(
De regel die jij aangeeft gebruik ik namelijk al.
Op basis van specifieke tekst (het domein) in het adres waar de mail naar toe gaat wordt er een kopie van het verzonden bericht gemaakt en verplaatst.
Het originele bericht blijft dan gewoon staan in de normale map Verzonden items.
Bij het ontvangen van een bericht kun je juist wel kiezen om het bericht alleen maar te verplaatsen en wordt er geen kopie gemaakt.
Ik wil dus geen kopie van een verstuurd bericht, maar wel kunnen verplaatsen.
 
Lees even mijn aanwijzingen goed. Ik heb het over verplaatsen niet over verplaatsen en kopieren.
 
@Serendip

Ik had al dezelfde regel opgebouwd zoals jij aangeeft.
Echter, ik krijg geen optie aangeboden 'move it to the specified folder'.
Ik kan enkel en alleen kiezen voor 'move a copy' !!!!

Advanced options zie ik ook niet voorbij komen.
Let wel: ik gebruik Outlook 2000!

Mocht het op deze manier niet lukken, dan ga ik toch maar kijken of ik de regel op basis van adressen in het adresboek kan gaan gebruiken. Ik weet echter niet of ik dan tegen dezelfde beperking aanloop.....

..... Ja dus, ook hier kan ik alleen maar kizen uit 'move a copy ....' en niet 'move to ....'.

Iemand nog een suggestie? Heeft een latere versie van Outlook wel deze mogelijkheid en zou ik die regel dan kunnen exporteren en in Outlook 2000 kunnen importeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan