Via VBA macro koptekst van overzichten aanpassen

Tont

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2024
Berichten
37
Bijgaand heb ik een Excel bestand toegevoegd. Het bevat gegevens van fictieve personen die in een locatie zijn verdeeld over vier verdiepingen.
Nu wil ik graag via een macro per verdieping de lijst laten printen met daarop de personen van die verdieping.
Ik heb niet zoveel ervaring met VBA dus ik heb de macro opgenomen vanuit Excel.
De eerste macro is voor de personen van de eerste verdieping. Die macro werkt prima. Het gaat mij ook vooral om de juiste koptekst in het geprinte overzicht. Voer ik macro 1 uit dan komt er keurig de koptekst 'Bewoners Eerste Verdieping' op het overzicht te staan.
Macro 1 heb ik vervolgens gekopieerd naar de modules 2 en 3 en 4. Telkens het afdrukbereik aangepast maar ook de koptekst aangepast in de macro.
Toch komt er bij het uitvoeren van Macro 2, Macro 3 en Macro 4 niet de juiste koptekst boven het overzicht, terwijl in de VBA code van de macro dus wel de juiste tekst staat.
Verder vind ik de VBA code in de macro wel erg lang. Het zal vast korter kunnen. Maar de macro's werken dus verder wel. Alleen die koptekst boven de afdruk is dus niet goed. Weet iemand hoe dit op te lossen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld afdrukmacro.xlsm
    33,2 KB · Weergaven: 5
Verwijder deze regels eens:
Code:
.LeftHeader = ""
.RightHeader = ""
 
Liever een draaitabel:
 

Bijlagen

  • __liever een PT.xlsb
    20,3 KB · Weergaven: 2
Dankjewel edmoor voor je snelle reactie en je oplossiong! Je moet ook maar net weten waardoor het probleem veroorzaakt wordt. Erg knap.
Nu worden wel de juiste kopteksten meegenomen in het overzicht.
 
Een draaitabel is ook altijd handig snb.
Maar in dit geval ging het mij echt op de kopteksten in het overzicht die gewoon niet werden meegenomen. Maar jij ook bedankt voor jou snelle reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan