Visual Basic Express Edition werkt niet naar behoren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Berichten
562
Beste Lezer,

Ik heb Visual Basic 2008 Express Edition, maar er staan geen item's meer in de toolbox. Terwijl hij het eerder wel heeft gedaan. Ook het 'Properties' venster ziet er niet uit naar behoren.
Ik heb Windows Vista 32 Bit en Microsoft .NET Framework. Tijdens de installatie zij de setup dat alles succesvol is gegaan.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
Alvast bedankt!

Vriendelijke Groeten,
Martijn
 
Ik heb weinig tot geen ervaring met Visual Basic maar zou het misschien kunnen dat de vorige installatie, indien die aanwezig was, wat restjes heeft achtergelaten dat nu opworstelt tegen die van de nieuwe installatie?

Heb je misschien de 64-bit versie geïnstalleerd?
 
Je kunt eens kijken of het een eenmalige fout is, door het programma opnieuw te installeren. Probeer de toepassing eerst eens als administrator uit te voeren door er met rechts op te klikken en dan "als administrator uitvoeren" te nemen en zien of dat je probleem oplost. Mijn Visual Studio doet bvb lastig met de ingebouwde webserver en IIS als ik dat niet doe.
 
Het herinstalleren is al 3x gebeurd en heeft niet geholpen, ook telkes de mappen verwijderd, waarvan bij 1 keer herinstall niet... :)

Verder heb ik het geprobeerd door .NET Framework te herinstalleren maar dit hielp ook niet.

Ik zie de icoontjes en toolbox item's wel, maar ze zijn niet 'Enabled' dus ik kan er niet op klikken.

Projecten enz. zijn wel gewoon te openen.

Alvast bedankt jullie allebei!:thumb:

Vriendelijke Groeten,
Martijn
 
Ook dat is helaas niet gelukt, het spijt me dat het nog steeds niet is opgelost.

Heb jij of iemand anders nog een idee?

Vriendelijke Groeten,
Martijn

P.S: James007 heel erg bedankt!;)