• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup gecombineerd met IF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cmwdekorte

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2015
Berichten
21
Goedemiddag,

Ik heb problemen met een Vlookup, gecombineerd met IF.

In de bijlage is er een bestand te vinden, deze is hier van toepassing.

Ik heb een dropdownlist, waar ik 7 types kan kiezen (Materiaal soort) Op basis daarvan én de ingevulde dikte
moet er een waarde gekozen worden. Nu doet mijn formule het voor de eerste 4, maar niet voor de laatste 3. Ik ben radeloos, want er is totaal niks anders zover als dat ik kan vinden.

Weet iemand de oplossing :D

Met vriendelijke groet,

Christian

Bekijk bijlage Voorbeeld NA.xlsx
 
Thanks

Super dit werkt wel,

Weet je ook waarom het niet werkt met mijn formule?
 
Omdat elke VERT.ZOEKEN functie in jouw formule een essentiële parameter mist:
Code:
...VERT.ZOEKEN(B4;$I$6:$N$12;2[COLOR="#FF0000"];ONWAAR[/COLOR])...

Als je jouw formule wilt handhaven wordt de correcte uitvoering:
Code:
=ALS([COLOR="#FF0000"]$C$13[/COLOR]<=16;VERT.ZOEKEN(B4;$I$6:$N$12;2[COLOR="#FF0000"];ONWAAR[/COLOR]);ALS($C$13<40;VERT.ZOEKEN(B4;$I$6:$N$12;3[COLOR="#FF0000"];ONWAAR[/COLOR]);ALS($C$13<63;VERT.ZOEKEN(B4;$I$6:$N$12;4[COLOR="#FF0000"];ONWAAR[/COLOR]);ALS($C$13<80;VERT.ZOEKEN(B4;$I$6:$N$12;5[COLOR="#FF0000"];ONWAAR[/COLOR]);VERT.ZOEKEN(B4;$I$6:$N$12;6[COLOR="#FF0000"];ONWAAR[/COLOR])))))

Maar dat vond ik dus niet zo handig opgeschreven...
 
Laatst bewerkt:
Welke dan precies? Want hij werkte wel voor de eerste 4 rijen, maar niet voor de laatste 3. Ik raakte er een beetje gefrustreerd van!

@ Alex, de formule staat er in en werkt! Bedankt:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan