• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup&INDEX formule werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hallo,

In het voorbeeld wil de formule maar niet goed werken.
Wat doe ik/gaat er fout?

Tabblad depot1 en depot2 worden gebruikt door gebruikers en vullen kolom M in
Tabblad overall is een totaal van depot1 & depot2 waarbij door het IDnummer in kolom M het resultaat van depot1 & depot2 moet komen.

Maar het werkt op tabblad Overall niet voor alle regels.
 

Bijlagen

  • Vlookup&INDEX.xlsx
    34,4 KB · Weergaven: 15
Wat verwacht je als uitkomst op tabblad Overall voor een aantal regels?
 
wat een lelijke formule, 900+ tabellen aflopen, onder andere de tabel zelf (kringverwijzing?), etc. Amaai
 
Ik verwacht in tabblad Overal in kolom M de uitkomst van de tabbladen depot1 & depot2 met hetzelfde IDnummer.
Als er geen overeenkomst is dan blijft de cel leeg
 
uiteindelijke situatie gaat het om plm 10 tabellen met een vergelijking van 2 getallen maar misschien komt in het IDnummer ook nog wel letters te staan.
 
je tabel in "overall" noemt nu "TBL_Overall" om hem buiten een kringverwijzing te houden.
Er wordt nu (voorlopig) maar op "Table1" tot "table4" gezocht.
ik verkies om een separator (|) tussen je samenvoeging in L te zetten, ooit kom je anders domme dingen tegen.
 

Bijlagen

  • Vlookup&INDEX.xlsx
    40 KB · Weergaven: 15
Ik ga ermee aan de gang en het ziet er idd goed uit nu.
Ik zie dat je OFFSET gebruikt ipv INDEX wat er eerst in stond. Is dat mijn fout geweest?

Waar geef je in de formule aan als het meer tabellen zijn/worden?
 
Laatst bewerkt:
ik gok van wel.
Met de functie "formule evalueren" kijk je stap per stap mee wat excel er van maakt en in de stap "index" gaf hij/zij/het(?) een onverwacht resultaat, getallen in plaats van een bereik.
In VBA ging het verhaal vermoedelijk wel gelukt hebben (eventueel met een transpose), maar dat zou ik veiligheidshalve moeten checken.
 
nu is het van table1 tot table4
Code:
=VERT.ZOEKEN(L5;VERSCHUIVING(INDIRECT("table"&VERGELIJKEN(WAAR;AANTAL.ALS(INDIRECT("Table"&RIJ($[COLOR="#FF0000"][SIZE=5]1[/SIZE][/COLOR]:$[COLOR="#FF0000"][SIZE=5]4[/SIZE][/COLOR]));L5)>0;0));;11;;2);2;0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan