• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Vlookup?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
161
Goedemiddag,



Indien de waarde in kolom I (ANLN1) overeenkomst met de waarde in kolom A van het tabblad ANLN1 zou ik deze graag in kolom G respectievelijk kolom H terug zien. Wie helpt?



Groet

Sjoerd
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    107,8 KB · Weergaven: 8
lees dat zelf nog eens e probeer het dan te begrijpen.
 
in G2:
Code:
=VERT.ZOEKEN(I2;ANLN1!$A$2:$C$4015;2;0)
In H2:
Code:
=VERT.ZOEKEN(I2;ANLN1!$A$2:$C$4015;3;0)
 
lees dat zelf nog eens e probeer het dan te begrijpen.
Ja bedankt voor je kritische blik. Indien de waarde in kolom I (tabblad ANLN1) overeenkomt met de waarde in kolom A van het tabblad ANLN1 zou ik graag de waarde uit kolom B / C (tabblad ANLN1) zien worden overgenomen in kolom G of H van het tabblad Sheet1 (2)
 
in G2:
Code:
=VERT.ZOEKEN(I2;ANLN1!$A$2:$C$4015;2;0)
In H2:
Code:
=VERT.ZOEKEN(I2;ANLN1!$A$2:$C$4015;3;0)
Dank Edmoor. Ik heb nu: VLOOKUP(I2;ANLN1!$A$2:$C$4015;3;0) Als vervolgens kolom B (tabblad ANLN1) een blanco is, dient de waarde in kolom C (tabblad ANLN1) te worden gepakt.
Indien het resultaat vd formule is N/A dan blanco waarde
 
Ja bedankt voor je kritische blik. Indien de waarde in kolom I (tabblad ANLN1) overeenkomt met de waarde in kolom A van het tabblad ANLN1 zou ik graag de waarde uit kolom B / C (tabblad ANLN1) zien worden overgenomen in kolom G of H van het tabblad Sheet1 (2)
Het rare is op het voorbeeld dat ik heb is die kolom leeg
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan