• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voetbalspel eredivisie met ranking

Status
Niet open voor verdere reacties.

roesink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2015
Berichten
4
Ik ben van plan een voetbalspel op te zetten waarbij de eindstand van de eredivisie moet worden voorspeld.

Het juist voorspellen van een club op een positie levert 18 punten op. Het maximaal aantal te halen punten is daardoor 324 (18 x 18). Voor elke positie die een club naast de juiste plaats voorspeld wordt, krijg je een punt minder. Een voorbeeld: iemand voorspelt 1 PSV 2 Ajax 3 Feyenoord als top 3. Uiteindelijk eindigen deze clubs als volgt: 1 Ajax 3 Feyenoord 5 PSV. Ajax levert dan 17 punten op (18 - 1), Feyenoord 18 punten (juiste positie) en PSV 14 punten (18 - 4).

Wie is er in het bezit van excel bestand waarin ik de voorspelling van alle deelnemers kan invullen zodat automatisch de stand van de deelnemers kan worden bepaald.

De stand van de 18 clubs wil ik graag elke week invullen zodat ik wekelijks een tussenstand kan publiceren.
 
Helpmij.nl heet deze site
Dit houd in dat we je willen helpen maar zelf zul je de eerste stap moeten zetten.
Plaats daarvoor je excel bestandje wat je al hebt en vertel waar je niet uitkomt.
 
Hoe voeg ik mijn excelbestand toe ?

Heeft het wel zin als ik in mijn bestand alleen kolommen heb opgenomen met de clubs, stand en voorspellingen.
Ik heb namelijk geen idee hoe ik met formules in deze moet omgaan.
Moe

Alle tips zijn welkom
 
Alles is welkom dan hoeven wij niets in te tikken.
Onderaan staat 'Ga geavanceerd' daarna kun je via 'paperclip' je excel bestand toevoegen.
 
Verder ben ik nog niet gekomen
 

Bijlagen

  • Voorspelling Eredivisie.xlsx
    12,4 KB · Weergaven: 39
in deze per voorspellingsronde een tabblad
tabbladen met formules kunnen zo gekopiëerd worden, wel plaatsen tussen V3 en V52 en in A1 het nummer aanpassen.


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Voorspelling Eredivisie L.xlsx
    34,1 KB · Weergaven: 54
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan