• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgorde van inleveren dart poule

Status
Niet open voor verdere reacties.

darts180

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Berichten
25
Hoi mensen,

Ik ben met een dart bestand bezig, ik heb poule formulieren onder elkaar in een tabblad staan.
daar kan ik de uitslag van de partij invullen en vervolgens gaan de eerste 2 van een poule van 4 spelers door naar de hoofdronde.
en de eerste 3 spelers van een poule van 5 gaan door naar de hoofdronde, de laatste 2 van elke poule gaat naar de verliezersronde.
nu is het zo dat elke speler van elke poule op een vaste plaats komt te staan in een knock-out bracket, tot nu toe heeft dit niets toemaken met de volgorde van inleveren van de poules. stel voor dat ik 8 poules heb, normaal zou b.v. nr 1 van poule 1 in cel a1 komen te staan. maar als poule 8 nu als eerste klaar is moet die eigenlijk op de plaats van poule 1 komen te staan. dus op volgorde van binnen komst. is dit mogelijk egaal welke poule dat als eerste wordt ingeleverd?

BVD voor jullie meedenken.
 
Laatst bewerkt:
ik zou bij poule aangeven wanneer deze is ingeleverd.
 
Hoi

Nee dat is geen toeval, dit staat geheel los van de vorige vraag.
Daar ik laatst deze vraag kreeg om dit er nog in te verwerken indien mogelijk.
Even ter info, ik heb bij het knock-out bracket een opmerking in de cel toegevoegd
welke speler er op die plek moet komen.
Kijk op het tabblad Poules alleen naar de einduitslag aan de rechter kant die blauw is ingekleurd.

Maar voor de genen die wil mag ook nog naar mijn vorige vraag kijken of hij/zij daar iets mee kan.

BVD.
 

Bijlagen

  • 16 Inschrijvingen 4 Poule van 4 met loting.xls
    490,5 KB · Weergaven: 28
Ik heb er naar gekeken, maar ik zou eerst een cursus nodig hebben om te begrijpen hoe het bestand nu werkt; laat staan dat ik in staat zou zijn om te helpen bij de oplossing voor de vraag.
Misschien dat iemand anders er heil in ziet.
 
Hoi Marcel

hier probeer ik het je uit te leggen.
het eerste tabblad schrijf je in kolom A de spelers in
dan klik je op de knop "start wedstrijdloting" en de namen van kolom A worden gehusseld in kolom B neer gezet.
nu worden de namen van kolom B automatisch in het tabblad Poule formulier in gevuld
in het poule formulier hoef je in kolom i en j de uitslag van de wedstrijden in te vullen.
als je nu aan de rechter kant in de blauwe schema kijkt zie je de einduitslag, in de kolom "spelersnaam" zie je nu
de rangorde wie er nr, 1, 2, 3 is geworden, vanuit dit gedeelte gaan de eerste 2 van een poule van 4 naar het tabblad "doorschrijf formulier 32"
voor een poule van 5 gaan de eerste 3 ook door naar het tabblad "doorschrijf formulier 32"
en in dat tabblad heb ik in een aantal cellen een "opmerking" gezet met welke speler er in die cel moet komen.
de nr 3 en 4 van een poule van 4 gaan naar het tabblad "verliezers ronde"
en de nr 4 en 5 van een poule van 5 gaan ook naar de "verliezers ronde"
het verdere verloop van de "wedstrijdbriefjes" is niet meer van belang voor mijn vraag.
als er iets niet helemaal duidelijk is hoor ik het wel.
 
Als ik het goed begrepen hebt, dan wil je de namen in kolom J van 'Doorschrijf Formulier 32' gevuld hebben op basis van binnenkomst van de scores in werkblad 'Poules'.
Bijvoorbeeld in J4 komt de naam van de winnaar van de poule die als eerste klaar is, in J5 de nummer 2 van de poule die als derde klaar is, etcetera conform de commentaren bij de cellen.
Daartoe moet je in kolom M (M1, M38, M75 en M112) bij de Poules het volgnummer van binnenkomst invullen.
Om het makkelijk te maken, heb ik in kolom N het toe te kennen volgnummer opgenomen (het maximum van M1;M38;M75 en M112 tot nu toe plus 1).

Aangezien je in kolom J van 'Doorschrijf Formulier 32' ook controleerde op de som van de rangnummers, heb ik 4 namen gedefinieerd (SomRang1 t/m SomRang4, op basis van volgorde binnenkomst).
Verder heb ik 8 namen gedefinieerd (Naam11, Naam12, Naam21 enzovoorts) met de namen van de winnaars en tweede plaatsen op basis van volgorde binnenkomst.

Op basis van deze gedefinieerde namen worden de betreffende velden in kolom J van 'Doorschrijf Formulier 32' gevuld.

Eerlijk vind ik deze oplossing niet erg mooi (het is nogal een gedoe), maar het lijkt wél te werken.
Hopelijk heb je er wat aan, hetzij als oplossing hetzij als inspiratie voor een betere oplossing.

Overigens krijg ik allerlei meldingen van compatibiliteitsproblemen bij het opslaan als xls, maar dat even terzijde.
 

Bijlagen

  • 16 Inschrijvingen 4 Poule van 4 met loting MB.xls
    389,5 KB · Weergaven: 27
Hoi Marcel

Sorry maar dit is niet zoals ik het bedoel.
als je nu gaat kijken in het "doorschrijf formulier 32" dan klopt de nummer 1 van poule 1 niet
er zou nu namelijk op j4 de nr 1 van poule 1 moeten staan, en dat is in jou voorbeeld G
als je in het tabblad "poules" kijkt bij poule 1 staat daar K op de eerste plaats en die moet dus
eigenlijk in het tabblad "doorschrijf formulier 32" in cel J4 komen te staan
de nr 2 van poule 1 moet in tabblad "doorschrijf formulier 32" op J29 komen

in het tabblad "poules" moet je verder niets meer veranderen daar is kolom i en j alleen bedoeld voor de uitslag van een partij
het is dan wel de bedoeling dat als poule 2 als eerste wordt ingeleverd dat de nr 1 van poule 2 dan op J4 moet komen
en de nr 2 van poule 2 dan op J29
mocht er dan willekeurig een poule als eerste worden ingeleverd dit ook gebeurt

hopelijk is het nu iets duidelijker.
 
Nee hoor: volgens jouw uitleg moet het de nummer 1 zijn van de poule die het wedstrijdbriefje als eerste heeft ingeleverd en dat is poule 4, want daar staat een 1 in kolom M (M112). En de eerste van die poule is G, dus dat is goed.

Hoe dan ook, ik besteed er verder geen tijd meer aan. Ik ben er al veel te lang mee bezig geweest.
 
Hoi Marcel

Sorry, dan heb ik het niet goed gelezen en begrepen hoe het er staat.
na het nog eens te hebben gelezen en na gekeken lijkt het inderdaad te kloppen, maar waar heb je de 4 namen dan vandaan gehaald/staan.
dit zou ik dan in 60 bestanden moeten gaan verwerken, en dat kan verschillen van 6 spelers in 2 poules, tot 64 spelers in 16 poules.

als het nog kan en als je nog wilt, hoe zou jij het anders gedaan hebben?

Maar één ding is zeker je hebt mooi werk gedaan, knap.

O ja de fouten die hij aangeeft met opslaan hebben volgens mij met de voorwaardelijke opmaak van de cellen te maken, de kleur en zo.
omdat ze ooit in Microsoft 2007 gemaakt zijn.
 
Ik zou de gegevens in lijistjes / tabellen hebben opgenomen in plaats van verspreid over een "fancy-looking" layout.
Dan heb je niet van die moeilijke formules nodig, je kunt ze gewoon doorkopiëren etcetera.
Desgewenst kun je dan alsnog vanuit die gegevens een "fancy-looking" layout fabrieken, maar nu loopt het door elkaar heen en dan krijg je inderdaad een hoop werk als je ook nog iets met die gegevens wilt doen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Marcel

Het zal wel aan mij liggen maar van het definiëren van de 8 namen daar snap ik niets van.
Ik zie nergens een mogelijke verwijzing naar een naam of een cel op een ander tabblad?
Is er ergens een uitleg te vinden op internet waar het in een Jip en Janneke taal wordt uitgelegd?
Hoe zit het met het definiëren van de namen als ik een bestand van 45 spelers heb.
Om de poules nu op volgorde door te schrijven naar het tabblad "doorschrijf formulier 32" dat snap ik wel.
 
Hoi Marcel

Heb jij misschien ook een idee over mijn onbeantwoorde vraag over de 9 pijlen gooien indien er meerdere spelers gelijk zijn geëindigd?
 
Hoi Exceller(ster)

Kan mij iemand verder helpen met de gedefinieerde namen in het voorbeeld wat eerder in deze vraag gemaakt is door Marcel?
Ik wil dit verder in een bestand uitbreiden met 45 spelers maar de cel/naam verwijzing komt niet op de juiste plaats, terwijl ik alles precies heb overgenomen.
BVD voor jullie mee denken.
 
Zoals ik al heb gezegd, is het veel makkelijker om met lijstjes te werken.
Ik heb een werkblad "Namen" toegevoegd.
De formules in B2 en C2 zijn gekopieerd naar beneden.
De formule in D2 is gekopieerd naar rechts en naar beneden t/m G5.
Dit kun je gebruiken om de schema's mee te vullen en het is eenvoudig uitbreidbaar.
Als je dat gedaan hebt, heb je de gedefinieerde namen niet meer nodig.
 

Bijlagen

  • 16 Inschrijvingen 4 Poule van 4 met loting MB2.xls
    384 KB · Weergaven: 30
Hoi Marcel

Ik heb jou lijstje nog eens bekeken, wat ik er nu nog aan mis is dat de namen in kolom D niet gerangschikt worden naar inlevering van de poules?
b.v. als poule 4 als eerste is ingeleverd dan staat daar een 1 in kolom M112 dan had ik graag poule 4 in kolom D boven aan staan.
dat is wel van belang voor de verwijzing naar het blad 'Doorschrijf formulier 32'


BVD
 
Hoi Marcel

Ik heb jou lijstje in een groter bestand geplaatst en uitgebreid
Ik kom tot de conclusie dat ik 2 rijen de zelfde uitslag van de poule heb staan, ik kan de fout niet vinden waarom dit gebeurd
Zou jij of iemand anders er eens naar willen kijken en mogelijk de fout herstellen of de formule aan te passen zodat dit niet meer gebeurd
Ter info: het probleem ontstaat als ik meer als 9 poules heb, we gaan niet verder dan 16 poules.

BVD voor jullie medewerking.
 

Bijlagen

  • 45 Inschrijvingen 10 Poules 5 van 4 en 5 van 5 met loting.xls
    685 KB · Weergaven: 30
Matrixformule in Namen!B2, bevestigen met Ctrl+Shift+Enter en kopiëren naar beneden:
Code:
=(36+VERGELIJKEN($A2;ALS(REST(RIJ(Poules!$M$1:$M$371);37)=1;Poules!$M$1:$M$371);0))/37
 
Hoi Marcel

Bedankt voor je oplossing.
Ik heb even moeten wisselen van PC wand ik wist even niet welke toetsen combinatie ik nodig had op mijn MacBook Pro
Naar het schijnt werkt het nu en heb ik geen dubbele poule uitslagen er in staan. Mijn dank daar voor.
Zou je nog ergens iets willen toevoegen zodat in kolom D de eerst ingeleverde poule boven aan komt te staan en dat de rest er
ook op volgorde van inleveren onder komt? Dan heb ik het compleet BVD

Nogmaals dank.
 
Het is zo jammer dat je kennelijk zelf geen idee hebt waar je mee bezig bent en voor elke simpele wijziging weer te rade moet gaan op dit forum.
Dat is niet de bedoeling van een forum: daar heb je softwarebedrijven voor.
Je laatste vraag is precies de hele essentie waar het in dit onderwerp om gaat.
De volgorde in kolom D is conform kolom A.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan