volledige image

Status
Niet open voor verdere reacties.

morhon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Berichten
3
hey,
ik zou willen weten of het mogelijk is om een volledige image te maken van mijn computer
daarmee bedoelk dus intellingen programmas achtergrond bestanden enz
gewoon dus een soort van programmatje waardoor da ge na bv nen crash alles er in 1 2 3 er terug hebt opstaan
ipv al mijn programmas een voor een terug te instaleren....

wie weet hier het antwoord op?
 
Hoi...:)

Zoek eens via Google naar Norton Ghost..:)

ED
 
Of zelf gewoon nog eens even flink googelen....:p

ED
 
Hoi

Ik denk dat het niet mogelijk is om ook alle programma's
1,2,3 te herstellen. je kan alleen je documenten terugzetten
programma's moet je altijd opnieuw installeren. ( denk ik)

grtzz
 
Als je een image maakt met Norton Ghost, worden je Windows inclusief de op dat moment geinstalleerde programma's gebackupt. Als je die image terug zet, dan zijn ook de programma's terug gezet.
 
Spuit elf misschien maar er is nog een andere mogelijkheid.
Ik ken twee programma's die alleen bijhouden welke wijzigingen aangebracht worden op de harde schijf. De backup vergt dus geen ruimte Zolang je niet veel verandert sinds het laatste herstelpunt. Een herstelpunt is in enkele seconden gemaakt en volgens mij merk je helemaal niets van de werking van deze programma's. Bij het opstarten wordt heel kort in een extra bootscherm gevraagd of je het systeem wilt herstellen. Dat kan natuurlijk ook standaard iedere keer automatisch. Bij mij werkte het met Rollback_Rx_Pro feilloos. Een programma dat op het forum genoemd werd is SKANIX ILLUSION Een kloon maken is duur en het gaat langzaam, een image kan erg moeilijk te maken en te herstellen zijn omdat die programma's het gewoon heel vaak niet doen. Probleem bij de door mij genoemde programma's is alleen dat het wat aandacht vereist om steeds alleen enkele recente herstelpunten achter de hand te hebben.
 
Norton Ghost is erg moeilijk om mee te werken zeker als je leek ben, beter is Acronis Treu Image Home die alles op een eenvoudigge manier aan je wensen kan voldoen zoals ook een beveiligde plaats maken op je HD en daar een image opzet wat je daarna als er iets misloopt je image kan terugzetten dmv F11 in te drukken tijdens het opstarten.
Dat bovenstaand werkt niet als je HD werkelijk stuk is maar je kan ook op een externe opslag een image plaatsen.

Flip
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan