volledige kopie van outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
288
om alles van Outlook, pers.mappen, contactpersonen en agenda te kopieren en op een ander pc te zetten zijn nogal wat handelingen voor nodig waar je snel een foutje in maak, is er inmiddels al een tooltje wat alles in 1x kan kopieren en dan ook de kleuren van de agenda items meeneemt op de markt?
Mijn werkwijze is nu;
1) Met Outlook reserve kopie (free ware) de pers. mappen kopiëren.
2) de contactpersonen middels importeren - exporteren in een excel map zetten
3) de agenda via dezelfde weg naar een excel map zetten
 
Ehh ... onzin dus

Afhankelijk van de versie van Outlook en Windows ...

Ik ga even uit van WinXP en Outlook2003:

Het bestand OUTLOOK.PST staat op je 'oude' pc in de map:

De standaardmap waarin dit bestand staat:
C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook (Windows XP)
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst (Vista)

Dit bestand bevat alle gegevens!

Dus kopieer dit bestand en plaats het in de 'nieuwe' situatie in de corresponderende map
 
Ja, je hebt gelijk vanzelf, ik moet even duidelijker zijn :rolleyes:.
Outlook Reserve kopie maakt bij mij een kopie naar een externe schijf met alleen de mappen, dus zonder agenda en contactpersonen. Dit progje draait automatisch na elke 2 dagen dus heb ik altijd van de mappen een goede kopie, tevens heb ik de instellingen zo staan dat er ook nog 7 dagen een kopie op de server blijft staan. Ik ben echter niet in staat ook de agenda en contact personen mee te kopieren. Dat was eigenlijk de kern van mijn vraag, is er al iets beters dan Outlook Reserve kopie die alles meeneemt?
 
Hoi,

Een paar vragen:

Kennelijk werk je binnen een netwerksituatie. Betekent dit dat jullie ook met een mailserver, bijvoorbeeld Exchange werken?
Welke versie van Windows en MsOffice danwel Outlook bedoel je?
Gaat het om de microsoft-plugin PfBackup.exe, die een extra optie aan het menu 'Bestand' in Outlook toevoegt?
 
Outlook 2003 en Win-XP (zoals je al opmerkte).
Nee geen mailserver in gebruik.
Kreeg gister ik een mailing van Alternate en daar zag ik de Netgear 101 staan. Ik begreep dat zoiets vanzelf ook het probleem oplost, alleen dan het hele .pst in de BU procedure meenemen....
 
Hoi,

Begrijp eerlijk gezegd niet goed wat je bedoelt met die Netgear ..... :confused:

Ik gebruik voor het maken van een backup van mijn outlookgegevens de plugin van Microsoft: PfBackup.exe

http://www.microsoft.com/downloads/...3A-B7D0-4B16-B8AF-5A6322F4FD01&displaylang=nl

Ik weet niet of jij dat progje ook bedoelt, want die maakt een volledige reservekopie van het bestand OUTLOOK.PST, waarin dus álle 'mappen'.
En onder mappen wordt binnen outlook niet alleen de mail begrepen, maar óók contactpersonen en de agenda ....
Dus als dat bij jou niet goed gaat, is er iets mis met Outlook
De enige oorzaak die ik vooralsnog kon bedenken is dat jullie met MsExchange als mailserver werken. Want daarbij worden de gegevens niet opgeslagen in een PST-bestand en kan eigenlijk ook PfBackup niet gebruikt worden.

Kortom: áls je inderdaad PfBackup gebruikt (je kan dat zien wanneer een extra optie aan het menu Bestand in Outlook is toegevoegd (zie bijlage 1) en wanneer je daaropklikt het schermpje uit de bijlage zichtbaar wordt.

Overigens is PfBackup jammer genoeg niet in Outlook2007 te gebruiken, vandaar mijn vraag over de versie die jij gebruikt.
 

Bijlagen

  • Bijlage 1.JPG
    Bijlage 1.JPG
    38,1 KB · Weergaven: 121
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan