Volume extrene hdd klopt niet in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

vranque

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2017
Berichten
12
Ik heb een Samsung externe usb schijf van 2TB gekocht. Die wilde ik omzetten naar NTSF.
Met het commando: convert F: /fs:ntfs , lukte dat niet (convert is not available for exfat drives).
Heb toen het gratis proggie Minitool Partion wizard gebruikt (nu EaseUS Partition master).
Nu is het Ntsf maar geeft windows slechts
55.6 Gb aan als volume. Dus partitie verwijdert en opnieuw aangemaakt. Werkt niet. Wat te doen om mijn 2TB weer terug te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Maak eens screenshots van die partitiemanager of schijfbeheer en zet die hier neer via Tinypics b.v., graag wel een beetje formaat.
 
Ik heb een Samsung externe usb schijf van 2TB gekocht. Die wilde ik omzetten naar NTSF.
Met het commando: convert F: /fs:ntfs , lukte dat niet (convert is not available for exfat drives).
Heb toen het gratis proggie Minitool Partion wizard gebruikt (nu EaseUS Partition master).
Nu is het Ntsf maar geeft windows slechts
55.6 Gb aan als volume. Dus partitie verwijdert en opnieuw aangemaakt. Werkt niet. Wat te doen om mijn 2TB weer terug te krijgen?

@vranque : Welkom bij de Helpmij.

Misschien heb je 'm al langer dan "zojuist" en staat er inmiddels een heleboel op?
Zo niet en is de schijf idd. splinternieuw, dan snap ik de 'ingewikkelde' formatteeropdracht niet echt. Waarom niet in de Windowsverkenner rechtsklikken op de externe schijf en dan kiezen voor formatteren?
 
Laatst bewerkt:
De schijf is slinternieuw. Er staat ook niks op.
opqo49.jpg
2unvkn9.jpg
 

Bijlagen

  • ext_hdd01.jpg
    ext_hdd01.jpg
    255,9 KB · Weergaven: 72
Ik blijf bij mijn vorige bericht. NTFS Formatteren middels de verkenner. (NIET snelformatteren)
 
Idd vreemd, hoe ziet hij eruit als je die partitie verwijderd, de schijf afkoppelen en na een minuutje weer aansluit in schijfbeheer zonder partities?

Kijk ook voor de zekerheid wat op sticker van de schijf staat.
 
Alles geprobeerd, niets helpt. Vreemd probleem. Koop je een gloednieuwe externe schijf geeft ie niet de correcte 2TB weer.
 
Zou garantie claimen, dingen zou je zelf moeten kunnen passen qua bestandssysteem.
 
Ik lees vaak dat als de correcte grootte niet wordt aangegeven men verwijst naar Diskpart via CMD als administrator uitvoeren. Ik weet daar te weinig van om de goede/juiste instructies te geven.

DiskPart <ENTER>
list disk <ENTER>
select disk X <ENTER> X=Disk Number
clean all <ENTER> Will take time
list disk <ENTER>
select disk X <ENTER> X=Disk Number
create partition primary <ENTER>
format fs=ntfs quick <ENTER> NO slash
active <ENTER>
exit <ENTER>
exit <ENTER>
Reboot and check Letter assigned in Windows Disk Management
 
Is dat wel een schijf bij de erkende vakhandel gekocht? Deze ook gelezen:
Schijfbeheer > juiste schijf > Rechtermuisknop en elke partitie 'delete volume'. Vervolgens rechtsklik op gemaakte lege ruimte en voer een full formattering uit als NTFS. Naan geven en als het klaar is moet de schijf de juiste grootte hebben.

Engels
When you have identified it, right-click on each partition on the drive and "delete volume". If this option is grayed out, you are probably trying to delete something on your main drive. Once you have deleted all partitions, right click on the empty space created and tell it to do a format. If given the option, do a full format and format the drive as NTFS. You will be able to name the drive, and when it is done you should have a full sized and fully functional drive. The one thing to watch out for is NEVER turn off the power on a drive which is formatting - this is the one thing which I have heard will probably damage a drive.
 
Beetje vreemd, maar als ik op internet op dat typenummer van Samsung zoek dan vraag ik mij af of deze schijf wel door Windows 10 wordt ondersteund. Operating Systems Supported.

System Requirements
Operating Systems Supported Windows 7/Vista/XP • Mac OS X 10.4.8 or later
 
Laatst bewerkt:
Hier wordt ook Win 8 en 8.1 henoemd dus zou het onder Win 10 ook moeten werken..
Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat er te weinig stroom door de usb-poort geleverd wordt en de schijf daardoor niet functioneert zoals zou moeten.
Mijn voorstel zou dan ook zijn om de schijf eens via een usb-hub met eigen stroomvoorziening aan te sluiten.....?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan