• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorkomen dat formules wijzigen bij andere gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkerbakgraag

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2015
Berichten
66
Hallo allemaal.
Ik heb voor een collega een Excel bestand gemaakt dat gegevens ophaalt uit een ander Excel bronbestand. Beide bestanden staan in dezelfde map. Als ik beide bestanden op een andere computer zet (in dezelfde map), kan mijn bestand het bronbestand niet meer vinden. Mijn bestand zegt dat hij naar het bronbestand zoekt op de eerste computer. Kan ik mijn eigen bestand zo aanpassen dat hij het bronbestand blijft zoeken in dezelfde map als mijn eigen bestand?

Bij voorbaat dank!

Ramon
 
vermoedelijk staat er in jou verwijzingen iets als "C:\ramon\documenten\bestand.xlsx" of welke drive letter dan ook de map bevat. Als op de computer van de andere gebruiker de netwerkschijf op een andere letter staat werkt de verwijzing niet goed. je moet dan het stukje "C:" vervangen door "\\"

dan gaat excel zelf op zoek naar de juiste directory
 
Laatst bewerkt:
Of wellicht dit:
Code:
Environ(Userprofile") & "\Documenten\bestand.xlsx

@roeljongman:
Jawel hoor "\\"
Je moet er dan 3 ingeven ;)
 
thanks edmoor,
aangepast. wist niet dat dit een 3 halen 2 betalen aanbieding was :D
 
Da's het HTML prijsje :)
 
Ha Roel en Edmoor,
dank voor jullie reacties. Ik krijg een verwijzingsfout als ik dat invoer. Voor mij om dingen uit te sluiten:
Zou ik dan (om bovenstaand voorbeeld te hanteren) iets moeten invoeren als:

"\\\ramon\documenten\bestand.xlsx" of
"\\ramon\documenten\bestand.xlsx" of misschien
"\\bestand.xlsx"

Ik kijk uit naar jullie antwoord.
 
Wat je moet doen staat in #3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan