• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
1.056
Hallo allemaal,

ik heb een lijstje met functies (rol name), functie groep (role group) en een niveau (job level).
Daarnaast een lijstje met werknemers waarbij ik de rol wil selecteren waarna alleen bijbehorende levels zichtbaar zijn om te kiezen en rol group wordt ingevud.

Nu denk ik dat ik de 1e 2 (rol name & group) makkelijk aan elkaar kan koppelen door achter elke rol gewoon de group te zetten in een kolom en dan middels verticaal zoeken erbij te halen.
Maar ik ben op zoek naar oplossing om als ik voor rol "implementation" kies, dat ik dan alleen maar "I, II, III" mag selecteren. Bij Financial mag ik dan alleen kiezen uit "Jr" of "sr". Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen binnen Excel? Lijstje is misschien nog kort maar gaat veel langer worden en moet dynamisch kunnen worden beheerd/uitgebreid.

In bijlage een printscreen. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr
Herbert
 

Bijlagen

  • Screenshot 2023-11-04 153446.png
    Screenshot 2023-11-04 153446.png
    8,8 KB · Weergaven: 8
Meer dan 20 jaar lid en nog een screenshot plaatsen?
 
Meer dan 20 jaar lid en nog een screenshot plaatsen?
ik kreeg het niet voor elkaar om een excel te plaatsen :) - zag knop "Voeg bestand toe" niet.
 

Bijlagen

  • role Excel.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Je kan hier een bestand ook vanuit je map in je bericht slepen.
 
Mij ontgaat de consistentie tussen Service (bij implementation) een services bij de overige
 
Mij ontgaat de consistentie tussen Service (bij implementation) een services bij de overige
Dat komt gewoon door het voorbeeld...kan uiteindelijk natuurlijk alles zijn.
 
plaats in uw bestand een voorbeeldje van wat je wil bekomen. Mij is het onduidelijk wat je wil.
 
plaats in uw bestand een voorbeeldje van wat je wil bekomen. Mij is het onduidelijk wat je wil.
Als je in kolom N kijkt, dan wil ik daar bij Emp I alleen keuze hebben tussen Implementation I, Implementation II en Implementation III
Bij Emp II wil ik alleen kiezen tussen "Jr" en "Sr"

De vraag is hoe ik dan die eerste tabellen zou moeten opbouwen/inrichten.
 
Met de beperkte info kan ik er dit van maken
ps verwijder alle spaties als je wil met validatie werken.
 

Bijlagen

  • role Excel (1).xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 6
Hi @emields - dit is niet helemaal wat ik bedoelde.
Als je in Kolom L kijkt, dan heb ik daar de werknemers staan. Eerst selecteer ik een rol-name, bijv. "Implementation". Die "Implementation" heeft 3 verschillende job levels, nl. "Implementation I t/m Implementation III".
Bij de 2e regel, dus empl II, kies ik als role name "Financial". Daar wil ik dan andere keuzes hebben bij level. In dit voorbeeld zou dat dan zijn "Financial jr" en "Financial sr"

In realiteit zouden de namen best eens anders kunnen worden, dus ik kan niet iets bedenken o.b.v. naam - en sowieso is de globale achterliggende vraag: hoe kan ik een selectie maken op bepaalde voorwaarden. Dus dat het lijstje uit kolom H afh. is van een eerdere keuze.

Hopelijk zo iets duidelijker?
 
Bij Emp II wil ik alleen kiezen tussen "Jr" en "Sr"
Bij de 2e regel, dus empl II, kies ik als role name "Financial"

het is daarom dat ik gevraagd had een voorbeeldje te plaatsen. Als je zelf nog niet weet wat je wil bereiken hoe kunnen wij het dan weten?
 
Laatst bewerkt:
het is daarom dat ik gevraagd had een voorbeeldje te plaatsen. Als je zelf nog niet weet wat je wil bereiken hoe kunnen wij het dan weten?
Volgens mij had ik een bestand gedeeld toch? Ik weet wat ik wil qua resultaat, de vraag is hoe dit in te richten.
Heb even een nieuw bestand toegevoegd. In kolom L tm O zie je wat ik wil. Het gaat dan dus om het kunnen selecteren van kolom N
 

Bijlagen

  • role Excel-2.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 11
ik geef het op. met een voorbeeldd waar alles klakkeloos door elkaar staat en dan soms nog dezelfde namen in een ander kolom kun je niets bereiekn.
 
Hallo,

Emields heeft een klein beetje gelijk.
Misschien kan dit je al een beetje op weg helpen.
https://www.contextures.com/xldataval02.html

Welke versie van excel gebruik je?
Heb je al een lijst v.w.b. de employees?
 
Zoek hier maar eens in dit forum op "getrapte validatie".
Komt bijna wekelijks voor.
 
Voorbeeld gefatsoeneerd.
Zoals HSV al aangaf, verdiep je in getrapte validatie.
 

Bijlagen

  • role Excel-2-1.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan