• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak op gedeelte van tekstinhoud cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard5000

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Berichten
161
Hoi,

Ik heb een spreadsheet waarbij ik op cel waar een typenummer op staat wil wil zoeken op gedeelte van typeomschrijving en dan moeten de cellen kleur groen geven, nu doet hij dit wel goed, maar moet ik precies intypen wat er staan in de cellen "type".

Zou graag willen dat ik kan intoetsen bij type bv M12-10/20 en dat hij dan de regel groen maakt, nu moet ik precies typen CT-BH 12-M10/20 en dan pas wordt hij groen.

Weet iemand hoe dit moet, of kan ik een andere zoekmethode voor type nemen, waarbij ik deel van tekst kan opgeven.

Bijgevoegd bestand Bekijk bijlage Stalenankers(HS)_5.xlsx
 
Bijgaande methode doet denk ik wat je wilt.
Voorwaarde hierbij is wel dat het type altijd een 'M' bevat.
De formule zoekt hier nl op.

Kleurstelling iets aangepast ivm met als zowel C1 als G1 overeen komt.
 

Bijlagen

  • Copy of Stalenankers(HS)_5.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 72
He top, bedankt!

Weet u ook toevalillig hoe ik de onderste code moet lezen als ik bijvoorbeeld op andere indeling wilt zoeken, of waar vind ik uitleg over dit soort formules, beetje voor een leek geschikt, straks moet ik iets maken waar er weer andere criteria voor gelden, wat moet ik dan aanpassen in de formule?

Kunt u wellicht in een stappenplan kort schrijven hoe u dit heeft gedaan..?

=RECHTS($C10;LENGTE($C10)-VIND.ALLES("M";$C10;1)+1)=$G$1

Groet,
Richard
 
=RECHTS($C10;LENGTE($C10)-VIND.ALLES("M";$C10;1)+1)=$G$1


LENGTE($C10): telt aantal tekens van cel C10
VIND.ALLES("M";$C10;1): bepaald op welke positie de 'M' te vinden is (hoeveelste letter van het woord)
+1) : om ook 'M' mee te tellen.
samen telt dit dus het aantal tekens vanaf 'M' tot het einde.
=RECHTS($C10 ... : geeft dus M tm eind weer.

=G1 vergelijkt g1 met bovenstaand.
 
Helemaal top!! waanzinnig bedankt voor je hulp en uitleg, heb ik iets aan als leek en leer ik ook weer iets.

Groet,
Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan