• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland035

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Berichten
291
Beste Forumleden,

Ik heb een groot bestand met allerlei artikelgegevens. Hier uit genereer ik een tabel van kolom A t/m E en indien kolom C en E de waarde "0" bevatten, dan moet deze hele regel geel worden.

Dit heb ik simpelweg met voorwaardelijke opmaak weten te realiseren, maar elke keer als ik op mijn macro klik om de gegevens vanuit mijn data sheet over te nemen naar de tabel. Dan veranderd het "toe te passen" bereik die normaal gesproken over de kolommen A t/m E gaat, naar alleen nog maar kolom E.

Dus hij gaat van =$A$4:$E$5000 naar =$E$4:$E$5000, zodra ik op de macroknop klik om de gegevens over te nemen in het tabel.

Ik dacht even een voorbeeld bestandje te maken met een test macro, maar dan werkt het wel gewoon.

Hebben jullie misschien ideeën waar het aan kan liggen dat zo'n probleem kan voorkomen?

Ik zal het voorbeeld bestandje even uploaden, maar hier werkt het dus wel.. =/

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsm

De originele macro lijkt erg veel op degene die gebruikt is in het testbestandje.
Hieronder staat de originele macro code:
Code:
Sub Zomer()
Application.ScreenUpdating = False
Application.EnableEvents = False
ActiveSheet.Unprotect "1234"
    Worksheets("Uitvoer").Range("P:S").EntireColumn.Hidden = False
        Worksheets("Uitvoer").Range("A4:A5000,J4:J5000,Q4:Q5000,S4:S5000").Copy _
        Destination:=Worksheets("Exporteer naar CSV").Range("A4")
    Worksheets("Uitvoer").Range("P:S").EntireColumn.Hidden = False
    Worksheets("Exporteer naar CSV").Range("A1").Value = "Maart t/m September"
    Worksheets("Exporteer naar CSV").Range("F1").Value = "03-tm-09"
ActiveSheet.Protect "1234"
Application.ScreenUpdating = True
Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Probleem is opgelost.
Mijn macro kopieerde en plakte in zijn eigen opmaak. Hierdoor overschreef hij mijn bestaande voorwaardelijke opmaak.
Plakken met .PasteSpecial xlPasteValues was de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan