• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak via formule in andere cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Berichten
194
Dag mensen.

Wederom een puntje wat ik probeer uit te komen.
Ik probeer via voorwaardelijk opmaak een cel een opmaak te geven welke een aantal rijen boven de waarde komt waar de formule van moet uitgaan.
Met andere woorden: (in de bijlage)
wanneer in Kolom een waarde onder 0 uitkomt, dan moet de cel die met het aantal posities dat in cel G1 wordt aangegeven daarboven staat een bepaalde kleuropmaak krijgen.

Bekijk bijlage Voorwaardelijke opmaak weken.xlsx

Ik heb totaal geen idee hoe deze voor elkaar te krijgen. Maar als jullie een idee hebben, dan zou dat geweldig zijn.

Bij voorbaat dank.

Aanpassing:
Eventueel met een hulpkolom lukt me ook niet omdat ik met een dynamische (G1) waarde zit welke moet bepalen hoe veel rijen boven de gevonden waarde een cel opgemaakt dient te worden.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht bedoel je dit. Voor Cel G6 in voorwaardelijke opmaak de volgend formule

Code:
=MIN($B$2:$B$9)<0

Groet
 
Helaas Gerard2348.
de opmaak dient te komen in kolom B.
dus in mijn voorbeeld zou Cel B3 opgemaakt te moeten worden.
B9 gaat negatief, 6 (waarde in G1) rijen daarboven is B3.
 
ik denk dat je dit bedoelt:
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak weken 2.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 84
Het ziet er naar uit dat ik hier verder mee kan.
DIt gaat em denk ik zeker worden. Helaas zal ik hier pas volgende week achterkomen.
Bedankt voor je opmaken. (zag een beetje laat met testen dat het 2 voorwaardelijke opmaken waren, dus dacht al bijna dat het niet werkte)
Hier kan ik iig zeker iets mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan