• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2012
Berichten
2
Dag,

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?
Ik zou de voorwaardelijke opmaak van een kolom willen doortrekken naar dezelfde kolom maar op een ander werkblad.
Bijna elke dag wordt er een nieuw blad aangemaakt met die kolom.
Stel dat mijn blad 26-07-2012 heet en mijn volgende 27-07-2012, als ik dan waardenin een cel van dat laatste blad wijzig en die zijn anders dan de waarden in het vorige werkblad dan zouden de nieuwe waarden een kleurtje moeten krBekijk bijlage Config deel.xls

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Met dank aan het Internet vond ik deze User Defined Function:

Function PrevSheet(Range As Range)
Application.Volatile
PrevSheet = Application.Caller.Parent.Index

If PrevSheet = 1 Then
PrevSheet = CVErr(xlErrRef)
ElseIf Sheets(PrevSheet - 1).Type <> -4167 Then
PrevSheet = CVErr(xlErrNA)
Else
PrevSheet = Sheets(PrevSheet - 1) _
.Range(Range.Address).Value
End If
End Function

Als je het bovenstaande plakt in je Visual Basic Editor kun je gebruik maken van de functie PrevSheet: = Prevsheet(A1) levert bijvoorbeeld de waarde van cel A1 van het vorige tabblad.
De functie PrevSheet kun je vervolgens opnemen in je voorwaardelijke opmaak. Zie de bijlage waarin ik dit heb toegepast op je voorbeeldbestand. Je kunt deze voorwaardelijke opmaak met behulp van het kwastje vervolgens overnemen op een nieuw tabblad. Of een macro opnemen die de voorwaardelijke opmaak uitvoert op een nieuw tabblad.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak met functie PrevSheet.xls
    93,5 KB · Weergaven: 29
Opmaak

Dag Arrie23,

Bedankt voor je snelle reactie, ik ga dit vandaag eens testen. ;o))


Groeten,

Daniel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan